استوری اینستاگرام

استفاده از نظرسنجی های استوری اینستاگرام

اگر از بازاریابی اینستاگرام برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، تعامل بالا با فالوور ها اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که فالوور های اینستاگرام بیشتر درگیر محتوای شما شوند، به الگوریتم‌ اینستاگرام سیگنالی فرستاده شده که نشون میدهد کاربران به محتوای شما علاقمند بوده اند. این به شما کمک میکند تا مخاطبین بیشتری به دست آورده و فالوور های اینستاگرام واقعی تری داشته باشید. با تعامل بیشتر، شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری به دست می آورید و حتی در قسمت Explore اینستاگرام نیز نشان داده شوید. استفاده از نظرسنجی‌های استوری اینستاگرامی یکی از روش‌ها برای افزایش تعامل مخاطبین است. مخاطبین بیشتر باعث لایک‌های اینستاگرامی بیشتر برای محتوای شما و بیشتر شدن نرخ تعامل در پروفایل شما شوند.

در اینجا مواردی که باید در مورد این ویژگی اینستاگرام بدانید آورده شده است.

نظرسنجی های استوری اینستاگرام چیست؟

در سال 2017، اینستاگرام ویژگی نظرسنجی را به استوری ها اضافه کرد که امکان درگیر شدن افراد با محتوای روی پلتفرم را محیا میکرد. با استفاده از این ویژگی، فالوور های اینستاگرام شما باید یکی از دو گزینه ارائه شده را در پاسخ به سوالات خاص پرسیده شده انتخاب کنند. این پاسخ ها میتواند پاسخ های ساده بله یا خیر و یا گزینه های دیگری برای انتخاب باشد.

چگونه نظرسنجی ها را به استوری در اینستاگرامتان اضافه کنید؟

ایجاد استوری نظرسنجی اینستاگرامی ساده است. پس از داشتن عکس یا ویدیویی که می خواهید به استوری اضافه کنید ، گزینه استیکر را از قسمت سمت بالا و سمت راست صفحه خود انتخاب کنید. سپس، بر روی نماد “نظرسنجی” کلیک کنید و آن را بر روی عکس یا فیلم خود قرار دهید.  گزینه های پیش فرض برای نظرسنجی کلاسیک “بله” و “خیر” است اما شما میتوانید که این انتخاب ها را سفارشی کنید. سوالات محدودیتی در تعداد کاراکتر ندارند اما محدودیت برای پاسخ ها 22 کاراکتر می باشد. پس از انجام این کار، می توانید آن را با فالوور های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید و نتایج را مشاهده کنید. از آنجایی که استوری های اینستاگرامی تنها برای 24 ساعت باقی میمانند، نظرسنجی های شما نیز همینطور است اما شما میتوانید با هایلایت کردن آنها از پاک شدنشان بعد 24 ساعت جلوگیری کنید. شما همچنین میتوانید ببینید که چند نفر به گزینه های نظرسنجی شما رای داده اند و همچنین تعداد بازدیدکنندگن استوری را نیز مشاهده کنید. با اشتراک گذاشتن نتایج به دست آمده از نظرسنجی، میتوانید علاقه فالوور ها و افرادی که رای داده اند را حفظ کنید. برای این کار کافی است روی گزینه‌ی “Share Results” در تب View  کلیک کنید و اجازه دهید که مخاطبین نتایج نظرسنجی که شرکت کرده اند را ببینند.

چرا آنها برای کسب و کار شما مهم اند؟

نظرسنجی های استوری اینستاگرام روش های سرگرم کننده و خلاقانه ای را برای دنبال کردن اینستاگرام شما با اسم برند تجاری شما ارائه می دهد. بیشتر زمان در شبکه های اجتماعی بدون فکر گذرانده میشود. هیچ تاثیری در استوری های گذاشته شده توسط بسیاری از حساب های موجود در اینستاگرام وجود ندارد.

با وجود تعداد زیادی کاربر در این پلتفرم که صرفا استوری ها را یکی پس از دیگری مشاهده میکنند، نظرسنجی ها میتوانند یک تغییر ایجاد کنند و به کاربران فرصت دهند تا با توجه به سوال پرسیده شده خود را مطرح کنند. آنها بسیار سریع باعث جلب توجه فالوور های اینستاگرامی شما شده و آن ها را وادار به تعامل با برند شما میکند.

محدودیتی در نوع سوالی که میتوانید بپرسید وجود ندارد بنابراین شما میتوانید از مشتریان خود بازخورد گرفته و علایقشان را بیشتر بشناسید. نظرسنجی ها همیشه برای امور مربوط به کسب و کار استفاده نمیشوند. آنها همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا فالوور های خود را در سایر زمینه های مورد علاقه بشناسید و به شما در گسترش برند و دستیابی به پاسخ سوالات در موضوعات دیگر کمک میکند.

هنگامی که شما از ورودی حاصل شده از نظرسنجی ها استفاده میکنید و تغییراتی را روی تصمیمات شغلی خود اتخاذ میکنید، مخاطبین حس میکنند که به حرفشان گوش داده شده است. با این کار آنها بیشتر با محتوای برند شما درگیر میشوند. تعامل بیشتر روی پیج اینستاگرام شما، رتبه بالاتری در موتور جست جو به همراه دارد که باعث دستیابی تعداد بیشتری به محتوای شما میشود. افرادی که محتوای شما را بیشتر دوست دارند باعث افزایش تعداد لایک در پیج اینستاگرام شما شده که به شما کمک میکند تا وارد تب اکسپلور از این پلتفرم شوید.

با افزایش تعامل روی پیج اینستاگرامی شما، نظرسنجی های استوری میتواند به شما در رشد بالاتر کسب و کارتان کمک کند. در ادامه این مقاله، ما به شما در مورد چگونه استفاده کردن از استوری های اینستاگرامی در انواع مختلف برای موفقیت در کسب و کارتان خواهیم گفت.

چگونه میتوانید از نظرسنجی های استوری اینستاگرامی برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید؟

برای انجام پژوهش بازاری

اگر میخواهید در مورد علایق و اولویت های مخاطبین هدف خود بدانید، اضافه کردن یک نظرسنجی به استوری های اینستاگرامتان راه حلی عالی برای این کار است. شما ممکن است در حال فکر کردن به یک خط تولید جدید و یا در حال کار روی یک ایده خدماتی باشید که پژوهش بازار برای آن بسیار ضروریست. به هرحال، شما در حال ارائه یک محصول / خدمات در پاسخ به نیازهای مخاطبان خود هستید. دریافت پاسخ از مخاطبان هدف خود در مورد آنچه می خواهند در ادامه ببینند، شما را در مسیر درست قرار داده و به شما کمک می کند تا نیازهای آنها را برآورده کنید.

برای نمایش محصولاتتان

حتی می توانید از نظرسنجی ها برای نمایش محصولات برند خود و ایجاد شور و هیجان درباره پیشنهادات خود استفاده کنید. اضافه کردن محصولات مختلف که در استوری های اینستاگرام خود ارائه می دهید و اینکه از فالوور های  خود می خواهید که یکی از این دو را انتخاب کنند، به شما در مورد ترجیحات آن ها ایده  می دهد.  همچنین میتوانید فید (feed) پست ها در مورد محصولات خود را به استوری اضافه کرده و نظر فالوور هایتان را در مورد  محصول خود در پست اخیر بپرسید.

برای اینکه بفهمید فالوور های اینستاگرام شما چه چیزی را دوست دارند و بازخورد آنها را دریافت کنید

با افزودن نظرسنجی به استوری های اینستاگرامی خود، میتواندی از انچه فالوور های واقعی تان به آن علاقمند هستند ایده بگیرید. حتی می توانید در مورد محصولات یا خدمات خود از مشتریان بازخورد بگیرید و از این بازخورد در تصمیمات کسب و کارتان خود استفاده کنید. همچنین می توانید نتایج نظرسنجی را در استوری خود به اشتراک گذاشته و از فالوور ها  به دلیل اختصاص وقت خود برای اظهار نظر تشکر کنید. درج تغییرات بر اساس بازخورد دریافت شده به فالوور ها نشان می دهد که به نظرات آنها اهمیت داده و به آنها گوش می دهید. این می تواند به افزایش وفاداری مشتری برای برند تجاری شما کمک کند.

هدایت کردن مخاطبین به وب سایت

شما میتوانید لینک به وب سایت را در استوری خود قرار داده و فالوور ها را تشویق کنید تا بعد از شرکت در نظرسنجی، صفحه را بالا بکشند. با استفاده از یک نظرسنجی، پیرامون قسمتی که جدیدا به وب سایتتان اضافه شده مخاطبین را تحریک کنید. نظرسنجی را متناسب کنید تا ارتباط منطقی با آنچه مخاطبان خود را به آنجا هدایت می کنید برقرار کند تا بتوانید از تغییرات بالاترین بهره را بگیرید.

برای انجام پرسش و پاسخ ها (آزمون ها)

حتی می توانید از نظرسنجی ها در مورد یک موضوع خاص به منظور امتحان کردن فالوور ها استفاده کرده و تعامل با مطالب خود را برا آن ها تبدیل به سرگرمی کنید. همچنین شما می توانید مسابقه هایی را برای آزمایش و بررسی شناخت مخاطب از برند تجاری خود ترتیب ببینید. وقتی افراد با چنین مسابقاتی درگیر شوند، آگاهی از برند افزایش می یابد. به علاوه می توانید با هدایت آنها به وب سایت خود برای یافتن پاسخ درست به سوالات پرسیده شده، کنجکاوی ایجاد کنید.

برای تشویق مخاطبان به موضع گیری اجتماعی

امروزه مردم علاقه بیشتری به ارتباط با برندهایی دارند که از تغییرات اجتماعی آگاه هستند. اگر در مورد موضوعات اجتماعی بیشتر صحبت کنید، احتمالا آنها دیدی مثبت به کسب و کار شما خواهند داشت. می توانید با استفاده از نظرسنجی ها از فالوور های خود در مورد آخرین موضوعات اجتماعی کنونی و آیا در این زمینه کاری انجام می دهند یا نه بپرسید. انجام این کار نه تنها باعث ترغیب  آنها  به موضع گیری اجتماعی میشود، بلکه نشان از آگاهی اجتماعی برند شما دارد. اینکار باعث بهبود اعتبار نام تجاری شما میشود.

برای ایجاد شور و نشاط پیرامون کمپین‌ها، رویداد ها و مسابقات

اگر یک کمپین، رویداد یا مسابقه بزرگ پیش رو دارید، می توانید از نظرسنجی های اینستاگرامی برای ایجاد شوق و هیجان پیرامون آن استفاده کنید. از فالوور های اینستاگرامی خود بپرسید که آیا از رویدادهای آینده شما مطلع هستند و یا اعلام کنید که یک خبر بزرگ دارید و بررسی کنید که آیا آنها نسبت به این اتفاق هیجان زده اند یا نه. همچنین شما می توانید یک مسابقه اعلام کنید و ببینید آیا فالوور های اینستاگرامتان در آن شرکت میکنند یا خیر.

درگیر کردن مخاطین با تبلیغات

شما میتوانید حتی نظرسنجی ها را به تبلیغات اضافه کرده و در استوری خود منتشر کنید و فالوور ها را وادار کنید تا با کلیک کردن بر روی یکی از دو گزینه فراهم آمده، تعامل کنند.

سرگرم کردن مخاطبین خود

لزومی ندارد که تمامی نظرسنجی ها با هدف دستیابی به اهداف تجاری باشد. شما همچنین میتوانید از نظرسنجی ها برای سرگرم کردن مخاطبین و نمایش شخصیت برند خود استفاده کنید. مطرح کردن مواردی که به کسب و کار شما ارتباطی ندارد این فرصت را به فالوور ها میدهد تا شما را بهتر بشناسند. این امر باعث میشود تا آنها ارتباط شخصی با برند شما برقرار کنند و این رابطه را برای طولانی مدت حفظ نمایند.

نتیجه‌گیری

با محبوبیت روز افزون بازاریابی اینستاگرامی امروز، این پلتفرم رقابت زیادی بین برند ها ایجاد میکند. در این شرایط رقابتی، به دست آوردن نرخ بالای تعامل برای مخاطبین بسیار مهم است و به شما کمک میکند. نظرسنجی های استوری اینستاگرامی این امکان را محقق کرده و به همین دلیل لازم است تا در استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس