اینستاگرام، برنامه رسانه اجتماعی متعلق به فیس بوک، خانه بیش از 300 میلیون کاربر فعال است که آن را به یکی از نقاط کانونی بازاریابی دیجیتال تبدیل کرده است. از زمان آغاز آن در سال 2010، اینستاگرام بزرگ و بزرگ تر شده است،  کسب و کارها با همه ابعاد از این برنامه برای به اشتراک گذاشتن چیزهای جذاب درباره ی محصولات و خدمات با دنبال کنندگان استفاده می کنند.

به هر حال، تلاش های بازاریابی انجام شده به وسیله کسب و کارها و تاثیرگذاران در اینستاگرام، آن همیشه نتیجه نمی دهد، عمدتا انجام برخی اشتباهات در نهایت می تواند استراتژی بازاریابی را مختل کند. در این سند، ما نگاهی برخی از اشتباهات مهم بازاریابی که شما باید در اینستاگرام از آن ها خودداری کنید خواهیم داشت، که با این کار شما می توانید فالوور های به دست آمده را حفظ کنید و استراتژی بازاریابی خودتان را دربلندمدت موفق گردانید. بنابراین، بدون فوت وقت، به سراغ آن می رویم.

  1. نادیده گرفتن بیو

افرادی که چیزی درباره ی شما و یا کسب و کارتان نمی دانند ابتدا به بیو اینستاگرام شما به منظور دیدن همه چیز درباره ی شما سر می زنند. به هر حال، آن شما را شگفت زده می کند تا بدانید که بسیاری از کسب و کارها برای پر کردن بخش بیو از اطلاعات معنی دار و مرتبط استفاده نمی کنند.

در حالی که راه های متعددی در رابطه با اینکه شما می توانید بیو اینستاگرام خودتان را بسازید وجود دارد، گام های زیر موثرترین آن ها  هستند.

  • بیو اینستاگرام خودتان  را مختصر و کوتاه نگه  دارید.اطلاعات کافی که به افراد می گوید آن ها به چه چیزی درباره ی کسب و کار شما نیاز دارند اما آن را با کلمات زیادی پر نکنید، ازآن جایی که  افراد صبر خواندن یک بیوگرافی کامل را ندارند.
  • قرار دادن اشکال برای دادن یک ظاهر رنگی به بیو اینستاگرام. یک بیو عاری از رنگ می تواند کسل کننده و کدر باشد، در حالی که اگر رنگی باشد فورا می تواند توجه مشتری را به خود جلب کند.
  • قرار دادن لینک هایی به سایت اداری کسب و کارتان یا صفحه های مرتبط و قراردادن دعوت به همکاری بینندگان را تشویق می کند که از آن برای دانستن بیشتر درباره ی محصولات و خدمات شما دیدن کنند. جدا از قراردادن لینک هایی به سایت اداری تان، شما می توانید لینک های اضافی مثل آن ها که کاربران را دوباره به کانال یوتویوب، پروفایل فیس بوک و..، ایجاد کنید.
  • خصوصی نگه داشتن پروفایل کسب و کار

حریم خصوصی یک نگرانی مهم است همچنان که پروفایل های شخصی اینستاگرام نگران آن هستند، اما چنین چیزی برای پروفایل های کسب و کار به کار نمی رود. اگر پروفایل کسب و کار شما خصوصی است، شما تعداد زیادی از دنبال کننده های بالقوه و لایک های ینستاگرام را از دست می دهید، و این در واقع قصد کمک به کسب و کار شما برای توسعه نمی کند، درست است؟

کاربران اینستاگرام نمی توانند تصاویر و استوری های آپلود شده توسط پروفایل های خصوصی را ببینند، که این دلیلی است که شما باید مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است. برای این کار، صفحه پروفایلتان را باز کنید و بر روی دکمه “ویرایش پروفایل شما” ضربه بزنید. سپس به پایین پیمایش کنید و مطمئن شوید که گزینه ” عکس ها خصوصی هستند” برداشته شده اند.

  1. تعامل نداشتن با دنبال کننده ها

نقطه فعال بودن در هر پروفایل شبکه اجتماعی، اجتماعی بودن است و مشابه آن برای اینستاگرام است. اگر شما با دنبال کننده هایتان تعامل ندارید، آن یک تاثیر بد در ذهن آن ها ایجاد می کند و آن ها دیگر شما را دنبال نمی کنند و به دنبال گزینه دیگر می گردند.

به خاطر داشته باشید زمانی که یک دنبال کننده زمان خود را صرف گذاشتن دیدگاه خود بر یکی از پست های شما می گذارد، این نشانه آن است که او می خواهد به برند شما جذب شود. به منظور کمک به ایجاد حس اعتماد و درستی در قلب دنبال کننده ها، شما باید فورا و به روشی خاضع پاسخ دهید. حتی اگر یک دیدگاه منتقدانه باشد، آن را بپذیرید و متعهد شوید که در آینده بهبود داده می شود.

اگر یک کاربر می خواهد چیز بیشتری درباره ی محصول و یا خدمتی که شما ارائه می کنید بداند، با اطلاعات دقیق و کامل پاسخ بدهید که آن هر شک و ابهامی را برطرف کند. پاسخ ندادن به دنبال کننده ها اغلب به عنوان بی احترامی و بی توجهی تلقی می شود که این ها مشخصاتی نیستند که شما می خواهید دنبال کننده هایتان با برند شما همبستگی داشته باشند، درست است؟

4-استفاده نکردن از هشتک

دانش آموزان رده بالا ممکن است در هنگام استفاده از هشتک خیلی راحت نباشند، اما حقیقت این است که آن ها در اینستاگرام خیلی مهم هستند. گذشته از همه این ها، اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد که برای هر پست تا 30 هشتک استفاده کنند و این دلیلی برای آن است. اکثر کاربران اینستاگرام، به خصوص نسل های جوان تر، از هشتک برای یافتن محتوای مرتبط استفاده می کنند. اگر شما پستی از پروفایل کسب و کارتان بدون هشتک به اشتراک می گذارید، ممکن است بینندگان بالقوه ای را از دست بدهید.

بهترین راه برای دانستن این که چه هشتک هایی برای یک پست خاص به کار می رود انجام برخی جستجوهای مرتبط با هشتک است که در حوزه کسب و کار شما متدوال می باشد. آسان ترین راه برای انجام این کار نگاه کردن به صفحات اینستاگرام رقبا و چک کردن هشتک های آن ها است. هشتک های مرتبط تر که شما برای مخاطب هدف خودتان استفاده می کنید، شانس بیش تری در اینکه پست های شما کشف، لایک و به اشتراک گذاشته شود را به وجود می آورد.

5-عدم پست گذاشتن با کیفیت بالا

کیفیت تصویر یک موضوع مهم در اینستاگرام است، به خصوص برای پروفایل های کسب و کار. اگر چه شما می توانید عکس های کیفیت پایین در پروفایل شخصی بگذارید، نتیاج آن چه را که به کسب و کار شما مرتبط است را به دست نمی دهد. اگر شما عکس ها رو برای  آپلود شدن در اینستاگرام می گذارید، بر روی دوربین با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید و از استفاده از نرم افزارهای ویرایش برای تنظیم دقیق عکس ها قبل از آپلود آن ها شرمسار نباشید.

اگر شما از یک عکس موجود استفاده می کنید، مطمئن شوید که شما آن را با  کیفییت بالا دانلود کرده اید و دوباره، با نرم  افزار ویرایش عکس آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که عکس یک تاثیر خوب در دنبال کننده های واقعی اینستاگرام دارد. اینستاگرام خودش چندین فیلتردارد که کاربران با آن امتحان کنند، بنابراین حتی اگر شما در رابطه با نرم افزار ویرایش مطمئن نیستید، فیتلرهای  اینستاگرام را برای چندین نتایج خوب به کاربرید.

6-  استفاده نکردن از استوری های اینستاگرام

برای مطمئن  شدن از اینکه تمام دنبال کنندگان اینستاگرام شما از آخرین پست شما آگاه می شوند، مشخصه  ای بهتر از استوری های اینستاگرام نیست. هر استوری برای 24 ساعت می ماند و این یک راه خوب برای این است که شما آخرین پست خود را  بدون تلاشی برای جذب دنبال کننده رواج می دهید. استفاده نکردن از این ویژگی می تواند پست های شما را زیر رادار ببرد، مخصوصا اگر شما دنبال کننده هایی دارید که آن ها نیز از پروفایل  های دیگر زیاد استفاده می کنند.

اینستاگرام همچنین به کاربران گزینه های متعددی برای اینکه استوری های خود را جذاب و رنگی کننده، دارد. بنابراین از تصور و خلاقیت خود برای برجسته شدن استوری خود استفاده کنید و مطمئن  شوید که یک دعوت به همکاری برای جلب توجه دنبال کنندگان به آخرین پست خود انجام داده اید.

7- ثابت قدم بودن درپست ها

چه اینستاگرام، فیسبوک، تیوتر و یا یوتویوب، ویا هر برنامه رسانه جمعی که باشد با رشد به طور ثابت پاداش داده می شودو با کم دیده شدن مجازات می گردد. آن دلیل این است که شما باید در محتوای پست ایستاگرام خود ثابت قدم باشید. شما نمی توانید یک زمان بندی پست گذاشتن نامنظم داشته باشید، مثلا این که شما عکس هایی برای 5 روز پی در پی می گذارید و پس از آن برای 2 روز چیزی ارسال نمی کنید.

پست گذاشتنان را در اینستاگرام منظم تر کنید، شما باید یک استراتژی در محل داشته باشید، شما نباید براتان مهم باشد چه رخ می دهد. به عنوان مثال، شما می توانید یک برنامه زمانی پست گذاشتن رو جایی که محتوا رو آپلود می کنید قرار دهید مثلا هر دوشنبه و چهارشنبه. زمانی که شما یک برنامه زمان بندی پست گذاری را اجرا می کنید، شما  همچنین می توانید دنبال کننده هایتان را درباره ی اینکه پست بعدی شما چه خواهد بود مطلع سازید. به عنوان مثال شما می توانید یک خط مانند” پست های جدید هر دوشنبه و چهارشنبه ” را در هر پست بگذارید.

شما باید یک تعادل بین کم پست گذاشتن و زیاد پست گذاشتن برقرار کنید،تا زمانی که شما تجربه زمان بندی های مختلف پست گذاشتن را داشته باشید، شما توانایی فهمیدن اینکه چه کارهایی برای شما و برندتان خوب است را نخواهید داشت.

8- آپلودکردن پست هایی که غیرحرفه ای به نظر می رسند

همه انسان ها اشتباه می کنند، اما اگر شما یکه اشتباه احمقانه  در پست های  رسانه اجتماعی را مرتکب شوید، آن به طور خودکار شهرت شما را در اذهان دنبال کننده های موجود از بین می برد و دنبال کننده های بالقوه را دلسرد می کند. تمام آنچه لازم است خودداری کردن از اشتباهات گرامری و خطاهای نگارشی می باشد. به لطف نرم افزاری همچون Grammarly، شما می توانید مهارت گرامری پست خودتان را قبل از آپلود کردن آن ها اثبات کنید و تغییرات را در صورت نیاز اعمال کنید.

اگر شما درباره ی نوع عنوانی که پست های اینستاگرام شما را می نویسد مطمئن نیستید، شما همچنین می توانید یک توسعه دهنده حرفه ای محتوا را به کارگیرید. به هر حال، اگر بودجه کافی ندارید، بهتر است از انواع ابزارهای رایگان آنلاین در دسترس استفاده کنید. همچنین اداره کردن عدم سرقت ادبی را در نظر داشته باشید.

9- تکرار منجر به رکود

به طور طبیعی، شما می خواهید پست های قدیمیتان همانند پست های جدید مورد توجه قرار گیرد. به هر حال، این بدان معنی نیست که شما چیزی را بارها و بارها ارسال کنید، که این عمل می تواند دنبال کننده های زیادی را جذب کند. به جای تکرار کردن پست های مشابه، سعی کنید از روش های هوشمندانه و مبتکرانه مورد توجه قرار دادن پست های قدیمی استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک لینک به قسمت بیوی خود با دعوت به همکاری به منظور تشویق دنبال کننده های خود برای پست های قدیمی اضافه کنید. تکرار پست های مشابه در نهایت منجر به رکود می شود، و این را القا می کند که شما چیز جدیدی برای به اشتراک گذاشتن ندارید، که این دلیل این است که به محتوای پشت های قبلی متوسل می شوید.

با خودداری کردن از این اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام، پروفایل کسب و کار شما پربارتر خواهد شدو کاربران بیش تری مجبور به دنبال کردن شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس