الگوریتم اینستاگرام

در گذشته، دیده شدن و تعامل در اینستاگرام نسبتا آسان بود زیرا الگوریتم اینستاگرام، همه چیز را به ترتیب زمانی ارسال می‌کرد. با این حال، تغییر تدریجی به سیستم پیچیده‌تر، براساس ترجیحات کاربر و تعامل، درک الگوریتم را برای کسب‌وکار دشوارتر کرده‌است. 

در اینجا ما چالش های مهم را تفکیک می‌کنیم تا به شما کمک کنیم هر چیزی که نیاز دارید در مورد آن بدانید تا بتوانید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بهبود بخشید و راه‌هایی پیش روی تغییرات الگوریتمیِ آینده ایجاد کنید. 

چگونه کار می‌کند:  پیش‌بینی می‌کند که چقدر در مورد یک پست اهمیت می‌دهید 

اینستاگرام فید شما را نه فقط براساس این که چه کسی را دنبال می‌کنید بلکه براساس این که چه چیزی را دوست دارید نیز، مشخص می‌کند.   هرچه الگوریتم اینستاگرام بیشتر باور کند که شما پست را دوست خواهید داشت، در فید شما بیشتر ظاهر خواهد شد.  این براساس رفتار گذشته در محتوای مشابه و به طور بالقوه براساس دید ماشین است که محتوای واقعی پست را تحلیل می‌کند. 

بنابراین هنگامی که یک پست، تعامل زیادی را از طریق لایک ها و نظرات دریافت می‌کند، الگوریتم اینستاگرام یاد می‌گیرد که پست شما با کیفیت است و میخواهد آن را به افراد بیشتری نشان دهد. 

اگر چه این توضیح می‌دهد که چگونه محتوای ویروسی مانند آتش سوزی روی پلتفرم پخش می‌شود، ولی به این معنی نیست که باید در هر پست به هزاران لایک برسید تا الگوریتم برای شما کار کند.  در عوض، شما فقط باید بر ایجاد محتوای کیفی تمرکز کنید که مخاطبان فعلی و آینده شما از آن لذت ببرند و با آن درگیر شوند. 

چطور بر آن چیره شویم: به طور مداوم پست گذاشتن

هنگامی که شما به طور مداوم محتوای جدید در اینستاگرام پست می‌کنید، تعامل بهبود یافته را می بینید؛ فقط همچنان به الگوریتم اینستاگرام نشان دهید که یک پیج با کیفیت هستید.  هر چه به طور مداوم و مکرر ارسال کنید، احتمال اینکه مخاطبین شما محتوای شما را ببینند و با آن تعامل داشته باشند، بیشتر است. 

با این حال، فرکانس پست ایده‌آل شما، به اهداف کسب‌وکار شما و مقدار زمانی که برای تلاش بازاریابی اینستاگرام خود اختصاص می دهید، بستگی دارد. 

اگر شما با ارسال چند بار در روز شروع کنید و سپس به ارسال تنها چند بار در هفته برسید، فالوور های شما شروع به آنفالو خواهند کرد و تعامل کمتری را در هر پست خواهید دید. 

به این ترتیب، بهترین فرکانس پست برای اینستاگرام فرکانس پستی نیست که شما به طور مستمر آن را برای کل عمر برند خود حفظ کنید. 

چگونه کار می‌کند: روابط فالوور ها را تعیین می‌کند 

بسیاری از مردم بر این باورند که اینستاگرام نه تنها پست‌های دارای تعامل بالا را اولویت‌بندی می‌کند، بلکه ممکن است پس از مواجهه با خطای رابطه با فالوور هایتان، شما را محدود کند.  اگر در مورد بسیاری از پست‌های افراد نظر می‌دهید و یا در عکس‌های آن‌ها تگ می‌شوید، این به اینستاگرام می‌فهماند که احتمالا آن‌ها در دسته دوستان و خانواده شما هستند. 

بنابراین اگر می‌خواهید در اینستاگرام رشد کنید، هم نظر دادن در مورد پروفایل های دیگر و هم پاسخ دادن به دایرکت‌ها و نظرات مهم است. 

چطور بر آن چیره شویم: کامنت ها، گفتگو هستند 

شما می‌توانید با نظرات مانند یک مکالمه برخورد کنید_همیشه پاسخ دهید و با نظرات در مورد فیدِ خود تعامل داشته باشید تا الگوریتم اینستاگرام را از ارتباط با فالوور های خود آگاه کنید.  اگر نظر نیاز به پاسخ ندارد، حداقل آن را با قلب تصدیق کنید. 

شما با تنظیم پیج خود جهت فعال کردن نوتیف نظرات باید مطمئن شوید که هیچ چیزی را از دست نمی‌دهید.

چگونه کار می‌کند: اهمیت تایملاین

الگوریتم اینستاگرام توجه دارد که عکس شما چند وقت پیش ارسال شده‌است.  این توجه بیشتر زمانی است که شما به جای فقط مطالب و یا تعامل پست، پست می‌کنید.  هدف الگوریتم اینستاگرام همیشه خدمت به شما در جهت جالب‌ترین و جدیدترین پست‌ها است. 

این امکان وجود دارد که الگوریتم را هک کنید و دسترسی خود را افزایش دهید تا با ارسال در زمانی که اکثر فالوور هایتان آنلاین هستند، علایق و فالوور های بیشتری به دست آورید. 

چطور بر آن چیره شویم: توجه به نظرات مخاطبین خود 

 از بینش و معیارهای فعالیت اینستاگرام خود برای پیدا کردن زمان و روزهای هفته که مخاطبین تان به صورت آنلاین بسیار فعال هستند، استفاده کنید.  پست‌های اینستاگرام خود را برنامه‌ریزی کنید تا در زمان‌هایی که اکثر کسانی که فالو کردید برای دیدن آن باشند و مدت کوتاهی پس از ارسال آن با آن درگیر شوید، آنلاین بمانند. 

این امر به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که محتوا محبوب است و شانس اینکه به افراد بیشتری برسد را افزایش می‌دهد. 

چگونه کار می‌کند: فرکانس پستهای شما را تنظیم می‌دهد 

اینستاگرام از این که شما چند بار از اینستاگرام برای مرتب‌سازی پست‌ها استفاده می‌کنید، استفاده می‌کند.  اگر به طور مرتب بر روی پلتفرم اسکرول ‌کنید، فیدِ شما بیشتر به صورت منظم به نظر می‌رسد چون اینستاگرام سعی می‌کند بهترین پست را از آخرین باری که بازدید کرده‌اید به شما نشان دهد. 

با این حال، اگر اینستاگرام را چک کنید، فیدِ شما بیشتر به آنچه که اینستاگرام فکر می‌کند دوست دارید مرتب خواهد شد. 

چطور بر آن چیره شویم: آن را تغییر دهید 

اگر می‌خواهید نحوه فیدِ اینستاگرام خود را تغییر دهید، بسته به نوع تغییری که می‌خواهید ایجاد کنید، شروع به استفاده از پلت فرم کنید. 

چگونه کار می‌کند: توجه به کسانی که می کنید

در اینستاگرام چند نفر را فالو می‌کنید؟ اگر افراد زیادی را فالو کنید، اینستاگرام گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که او همه پست‌ها را از هر پیج واحد نبیند. 

چطور بر آن چیره شویم: از دکمه Mute استفاده کنید 

اگر فکر نمی‌کنید که فیدِ شما پیج ای را که می‌خواهید ببینید به شما نشان می‌دهد، می‌توانید آن‌ها را فالو کنید. یا می‌توانید از دکمه بی‌صدا برای آگاهی دادن به اینستاگرام استفاده کنید که با اینکه هنوز می‌خواهید شخص یا پیج ای را دنبال کنید، اما نمی‌خواهید خیلی محتوای آن‌ها را ببینید.  

موتور این را “آنفالوی نرم” می‌نامد.  بی صدا کردن یک پیج به شما این امکان را می‌دهد که هنوز پست‌ها را در صفحه پروفایل آن‌ها ببینید و در مورد هر گونه نظر یا پست ارسالی که به آن تگ ‌شده مطلع شوید. فقط آن‌ها را از فیدِ شما جدا می‌کند. 

هر پیج اینستاگرامی که بی صدا کنید، اخطاری مبنی بر نیاز شما به آن دریافت نخواهد کرد.  شما همیشه این اختیار را دارید که اگر می‌خواهید دوباره پستهای آن‌ها را در فیدِ خود ببینید، پیج را از حالت بی صدا خارج کنید. 

چگونه کار می‌کند: کاربرد برنامه شما را مشخص می‌کند 

هر چه زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف کنید، هر چه الگوریتم بیشتر وارد کاتالوگ آن شود، پست بیشتری خواهید دید.  اگر شما هر روز تنها چند دقیقه را در برنامه سپری می‌کنید، در این صورت تنها بخش هایلایت را از الگوریتم دریافت خواهید کرد. 

چطور بر آن چیره شویم: آن را تغییر دهید 

 اگر می‌خواهید نوع محتوا و میزان محتوایی که می‌بینید را تغییر دهید، باید بسته به تغییری که می‌خواهید ایجاد کنید، از طریق استفاده از کم یا زیاد تنظیم کنید. 

همچنین شایان‌ذکر است که الگوریتم اینستاگرام آنچه را که شما در استوری‌های اینستاگرام خود می‌بینید، یعنی IGTV و در تب اکسپلور تعیین می‌کند.  هدف آن این است که مطمئن شوید محتوایی را ارائه می‌کنید که به احتمال زیاد از آن لذت می‌برید. 

انتخاب محتوا برای این حوزه‌ها به شدت براساس فعالیت قبلی شما بر روی پلتفرم اینستاگرام و همچنین نرخ تعامل محتوای نشان‌داده‌شده می‌باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس