اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ کاملا شکوفا شده است، حتی در بحرانی مثل کرونا بیشتر هم شده است.

مردم وقت بیشتری را در اینترنت می گذرانند و ایجاد کردن یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به صورت مجازی براحتی تنظیم می شود. اینفلوئنسر مارکتینگ زنده است و زنده خواهد ماند.

بیشتر برندها سودمندی این روش بخصوص موثر را میبینند و تلاش میکنند خودشان را با این روند وفق دهند.

به عنوان یک بنگاه تاثیر گذار، میخواهیم دو اشتباه را که گاها در اینفلوئنسر مارکتینگ اتفاق میفتد، در میان بگذاریم.  

اعتبار بیش از حد

فهمیدن اینفلوئنسر مارکتینگ یک هنر است پس ما به طور سریع تقسیم بندی های سخت آنرا هم توضیح میدهیم.

در حال حاضر اینفلوئنسرها در دسته ماکرو اینفلوئنسرها تقسیم بندی میشوند.وقتی شما 5000 تا 25000 فالوور دارید،ماکرو اینفلوئنسرها 25000 تا 100000 فالوور دارند و مگا اینفلوئنسرها بیشتر از ارقام ذکر شده.

اخیرا گروهی بنام نانو اینفلوئنسرها هم اضافه شده اند .

این افراد ،اینستاگرامرهای مشتاقی هستند که دوست دارند نکاتی مانند خریدهای خوب یا مکان های خوبی که بازدید کرده اند ، به اشتراک بگذارند ، اما هنوز دسترسی چندانی ندارند و هنوز تحت تأثیر پولی که می توان در این صنعت بدست آورد تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در اینفلوئنسر مارکتینگ برندها گاها مرتکب میشوند آن است که آنها تنها به تعداد فالوورهای ایفلوئنسر ها توجه میکنند بدون آنکه فکر کنند که این اینفلوئنسر میتوانند در پیشبرد برند انها کمک کند.

همکاری با یک دسته از اینفلوئنسر ها  برای به اشتراک گذاری(تبلیغ) محصولتان در یک گوشه ی کوچک در فضای مجازی به مراتب تاثیر کمتری نسبت به همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگی دارد که میتوانند برای محصولتان مناسب باشند.

اگر شما بدنبال یک اینفلوئنسر معتبر برای اینفلوئنسر مارکتینگ هستید به تعداد فالوورهایش نگاه نکنید.

در عوض ببینید آیا محتوایی که آنها به اشتراک می گذارند با هویت نام تجاری شما متناسب است و آیا گروهِ هدف یکسانی دارند یا خیر. غالباً با استفاده از نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها شانس بهتری برای  شناختن گروه هدف خود دارید.

ماکرو اینفلوئنسرها فالورهایی زیادی بین 25 هزار تا 100 هزار دارند.

نانو اینفلوئنسرها فالور کمتری بین هزار تا ده هزار نفر دارند

آنها بیشتر به جایگاه و موقعیت تمرکز میکنند.

به طور کلی ، می توانیم بگوییم که هرچه جایگاه اینفلوئنسر بالا تر باشد ، میزان تعامل نیز بالاتر است.

.علاوه بر این این سوال را از خود بپرسید ایا این اینفلوئنسر محصول من را به تنهایی توصیه میکرد؟ا اگر پولی در کار نبود

به اینفلوئنسرها آزادی بدهید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ این است که کمپانی ها اینفلوئنسر ها را آزاد نمیگذارند که در محتوایی که به اشتراک میگذارند خودشان باشند.

اگر به آنها آزادی دهید محتوای های  خلاقانه پا به عرصه عمل میگذارند.

مردم از تبلیغات اجتناب میکنند(فراری اند).

به محض اینکه متوجه شوند که این فقط یک تبلیغ است ،شوق و علاقه خود را از دست داده  و سریعا با یک کلیک خود را دور میکنند (صفحه را میبندند) و استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ شما شکست خورده.

مردم به هم اعتماد میکنند،آنها میخواهند استوری های واقعی را ببینند.

به همین ذکر جنبه های منفی محصول هم ضرری ندارد.

گاها میشنوید که کمپانی ها از اینفلوئنسرها میخواهند که در محتوای تولیدی شان(تبلیغات) مثبت باشند. جنبه های مثبت محصول را بگویند اما به محضی که کمی از جنبه ای منفی میگویند آن را در اینترنت نمیگذارند. وقتی که جنبه های مثبت و منفی(محصول) با هم مقایسه شوند،(محصول)شفاف تر و قابل اعتمادتر میشود.

برای مشاهده انواع روش تبلیغات اینستاگرام کلیک کنید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس