جریان مسابقات و اهدای جوایز اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان بستری برای خرید و فروش شکل گرفته که مشاغل تمایل و نیاز دارند از آن استفاده کنند. 

امروزه، مشاغل به راحتی می توانند با دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود ارتباط برقرار کنند و به شیوه ای ارتباطات فردی(ارتباط با تک تک افراد) را بوجود آورند که به روشهای سنتی بازاریابی امکانپذیر نیست.

پیشنهاداتی که برندها ارئه می دهند فرصتی هست برای رسیدن به لایکهای بیشتر و بالا بردن سرعت تعامل با برندشان که میتواند باعث ارتقای رشد کسب و کارشان شود. 

برگزاری مسابقات و اهدای جوایز(یا تخفیفات ویژه)  یک روش سرگرم کننده است که باعث شناساندن برند (نام تجاری) در این بستر اینستاگرام(پلت فرم اینستاگرام) میشود.

این پیشنهادات و یا اهداء جوایز که در مدت زمان محدودی انجام میشود به برندگانی تعلق میگیرد که در مسابقات یا اهداء جوایز( تخفیفات ویژه) شرکت می کنند.

چرا مسابقات و یا  اهداء جوایز (تخفیفات ویژه) مهم هستند؟

اگر می خواهید به رشد کسب و کار کمک کنید، ممکن است اهدای جوایز از طریق مسابقات و یا ارائه تخفیفات به دنبال کنندگان واقعی اینستاگرامتان بی فایده به نظر بیاید ولی یک تلاش با ارزش هست.

همانگونه که شما هزینه پرداخت مینمائید و در اینستاگرام برای رشد طرفداران واقعی زمان و تلاش زیادی صرف میکنید تخفیفات و یا اعطای کالاهای رایگان به ارتقاء برند (نام تجاری) شما به شیوه ای خاص کمک می کنند. همچنین عامل سرگرم کننده ای هست که باعث هیجان و تشویق دنبال کنندگان اینستاگرام شما برای شرکت در مسابقه می شود.

با دعوت کردن مردم بیشتر برای شرکت در مسابقات و یا تخفیفات و تعامل آنها با برندتان، این امکان را  فراهم میکنید که برندتان به مخاطبین بیشتر و البته افزایش آگاهی از آن برسد.

معمولا قوانین شرکت در مسابقه یا تخفیفات ویژه با افزایش به اشتراک گذاری پست ها با کاربران دیگر در اینستاگرام مرتبط هستند.

مشارکت بیشتر در قالب لایک کردن، اشتراک گذاری، گزارش دادن و هرگونه محتوای تولید شده توسط کاربران در الگوریتم اینستاگرام به شما اثبات قانونی بودن پروفایل شما و کسب رتبه های بالاتر در موتور جستجو کمک می کند. محتوای شما در نهایت ممکن است به کاربران اکسپلورر برسد که باعث افزایش دسترسی شما خواهد شد.

مسابقات و تخفیفات همچنین جنبه سرگرمی برند شما را به نمایش میگذارند و می توانند کمک کنند که کاربران به صورت خصوصی به شما وصل شوند.  علاوه بر آن برای مردم هیجان انگیز است و می تواند آنها را چشم انتظار پست های بعدی تان کند.

بهرحال، چه کسی دوست ندارد که برنده محصولات و یا خدمات رایگان شود؟

شما میتوانید نهایتا محصول و یا خدمتتان را به کسی بدهید که فقط برای سرگرمی در مسابقه شما شرکت کرده باشد و البته اگر در نهایت آن را پسندیده باشد می تواند مشتری دائمی کسب و کار شما شود.

بدین ترتیب این روش می تواند نمونه ای باشد از اینکه آنها از محصولات برند شما چه انتظاراتی دارند. 

ارائه شات – اوت (اسکرین شات گرفتن) دنبال کنندگان اینستاگرام برندگان مسابقه می تواند هیجان آن ها را بیشتر نماید و تشویقشان کند که در آینده بیشتر با برندتان  تعامل داشته باشند.

چه قوانینی را باید دنبال کنید؟

  • زمان برگزاری مسابقات و تخفیفات شما باید از قوانین حاکم بر آنها به اندازه ای آگاه باشید که موجودیت برندتان به خطر نیافتد. از قوانین منطقه ای که در آنجا فعالیت می کنید تبعیت نمائید. الزامات قانونی و دستورالعمل ها در سراسر جهان متفاوت است بنابراین نیاز هست که شما قبل از مسابقه در مورد قوانین کشوری شفاف باشید به ویژه اگر از مردمی که در منطقه شما نیستند می خواهید دعوت کنید.
  • اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ( افراد تاثیر گذار در اینستاگرام) استفاده می کنید ضروری هست که از قوانین افشاگری (آشکار سازی) تبعیت کنید.
  • مجموعه قوانین مشخصی را تبیین کنید که مردم برای ورود به مسابقه باید آنها را انجام دهند.

میتوانید قوانین را در وبسایت تان یا حتی در قسمت نظرات منتشر کنید اما باید به مردم بگویید که کجا می توانند آنها را پیدا کنند.

  • شما باید اظهارنامهای مبنی بر اینکه اینستاگرام هیچ گونه مسئولیتی در مقابل قوانین مسابقه شما ندارد تبیین کنید. مطابق با خط مشی اینستاگرام شرکت کننده باید بداند که مسابقه شما از هیچ طریقی توسط اینستاگرام حمایت، ضمانت و اداره نمیشود.
  • شما نباید برچسب(هشتگهای) نادرست را رواج دهید.
  • اگر تصمیم دارید از این بستر(پلت فرم) برای برگزاری مسابقات و یا تخفیفات(حراجیها) استفاده کنید شما تنها هستید چون اینستاگرام از شما حمایت نخواهد کرد. 
  • طبق خط مشی آنها راجع به مسابقات و اهداء جوایز و یا تخفیفات، آنها به شما در اداره کردن تبلییغاتتان کمک نخواهند کرد درباره هر آنچه مسابقه به آن نیاز دارد یا برای استفاده از محتوای کاربر یا چگونگی بدست آوردن ضروریات مسابقه و به شما مشاوره نمیدهند. اگر شما از سرویس ما برای اداره تبلیغاتتان استفاده می کنید با مسئولیت خودتان این کار را انجام می دهید.

انواع مسابقات و هدایا در اینستاگرام چه هستند؟

اکنون که شما از قوانینی که باید در هنگام برگزاری مسابقات و یا تخفیفات(هدیه دادن ها) می بایست تبعیت کنید آگاه هستید، اجازه بدهید جهشی داشته باشیم به سمت انواع  مختلف مسابقات و هدیه دادن هایی که شما می توانید در پلت فرم اینستاگرام داشته باشید. 

پسندیدن، نظردادن و دنبال کردن

این روشها که مردم  برای شرکت در مسابقه فقط می پسندند، نظر میگذارند و دنبال می کنند از آسانترین انواع مسابقات هستند.

با اینکه این یک روش عالی برای افزایش تعداد دنبال کنندگان شماست، اگر شما انتظار بوجود امدن مشتری های علاقمند(راغب) از میان مسابقاتتان هستید بهترین راه نیست زیرا بسیاری از مردم به امید برنده شدن چیزی شرکت می کنند. علی رغم اینکه به چیز بیشتری برای بخش دنبال کنندگان اینستاگرام شما نیاز ندارد به این معنی است که شما نمیتوانید حداکثر استفاده یا تولید را از آن داشته باشید.

نام دوستی را ضمیمه کن

این یک روش عالی برای معرفی برند شما به مخاطبین جدید است. شما میتوانید پستی را منتشر کنید که دنبال کنندگان واقعی شما را تشویق کند دوستانشان را در قسمت نظرات برای شرکت در مسابقه ضمیمه کنند.

از این طریق مردمی که قبلا از برند شما اطلاعی نداشتند بوسیله برچسب ها(تگ کردن ها) مطلع می شوند و بیشتر با برند شما آشنا میشوند.

عنوان و توضیحات کوتاه عکس

برای تعامل بیشتر، شناسایی و در واقع غربالگری دنبال کنندگان واقعی اینستاگرام شما عالی است. کسانی که ارتباط بهتری با برند شما دارند احتمالا زمان و تلاش بیشتری صرف توضیح و عنوان عکس خاصی که منتشر کردهاید می کنند. همچنین از این طریق می توانید  به جریان خلاقیت مردم  و به تبع به مشتری های راغب و علاقمند آن دست پیدا کنید. 

شما می توانید برنده را براساس خلاقانه ترین توضیح (کپشن) انتخاب کنید.

مسابقه جستجو

چنین مسابقاتی برای شما و دنبال کنندگان اینستاگرام شما سرگرم کننده هستند بدین صورت  که شما سرنخ و مدرک معینی را برای مخاطبانتان پست میکنید تا آن را کشف کنند یا  کاری را به آن ها محول میکنید که آن را تکمیل نموده و برای شما پست کنند و برنده ها را از میان آنها انتخاب میکنید.

مسائل کمتر شناخته شده یا مسابقات استعداد یابی

انجام کار کمتر شناخته شده  به شما کمک میکند که کسانی را که کم و بیش با برند شما آشنا هستند شناسایی کنید و در عین حال هم به دیگران کمک می کند اطلاعات بیشتری درباره آن موضوع بدست آورند. درخواست از دنبال کنندگان برای نشان دادن مهارتهایی که بلد هستند بویژه اگر مهارتی هست که از محصولات شماست یا باعث توسعه آن شدهاید یک روش عالی دیگر برای بهتر دیده شدن برند شماست.

محتوای تولید شده توسط کاربر

همچنین می توانید برچسب های مارک دار ایجاد کنید و از کاربران درخواست کنید که پستهایی از محصولاتتان را منتشر کنند که دارای برچسب هستند.

دنبال کنندگان اینستاگرام شما میتوانند راجع به تجربهشان از محصولتان یا هرگونه انتقادی از محصولات شما با شما صحبت کنند و شما می توانید برنده را با نظارت کردن بر پستهای دارای برچسب انتخاب کنید.

 این روش به ارتقای برند شما کمک می کند و باعث افزایش اعتبار شما میشود چون مردم مشتریان حقیقی یک محصول را بیشتر از یک پیام بازاریابی میپسندند. همچنین شما باید شفاف سازی کنید که قصد دارید از محتواهای تولید شده توسط کاربر نیز استفاده کنید. این به شما کمک می کند که از مشکلات آینده جلوگیری کنید.

مسابقه داستان های اینستاگرام

می توانید مسابقه 24 ساعته در داستان های اینستاگرام برگزار کنید یا مدت زمان آن را بوسیله تبلیغات اینستاگرام افزایش بدهید.

چگونه میشود یک مسابقه موفق یا اهدا جوایز موفق را راه اندازی کرد؟

اهداف خودتان را تعیین کنید 

ممکن است شما مسابقه را برای افزایش آگاهی از برندتان و یا مشاهده افزایش تعداد دنبالکنندگان برگزار کنید. ممکن است به مشتری های دائمی (راغب و علاقمند) و یا حجم بالای دایرکت برای وب سایت تان برسید.

هدفتان هرچه که  می خواهد باشد، به طور شفاف و واضح راجع  به آنچه که از مسابقات بدست می آورید اطمینان حاصل کنید. اهداف باید معین، قابل اندازهگیری و سنجش، قابل دستیابی، مناسب و البته محدود به یک زمان مشخص باشند.

جزئیات را برنامه ریزی کنید. 

چند پارامتر مرتبط با مسابقه شما باید برنامهریزی شود مانند:

  • شرکت کنندگان چه کاری لازم هست انجام دهند( براساس انواع مسابقات و اهدای جوایزی که شما در اینستاگرام دارید)
  • قوانین شرکت کردن
  • مدت زمان مسابقه شما
  • برچسبی که برای کمپین میخواهید استفاده کنید
  • شیوه اطلاع رسانی به برندگان
  • همچنین نیاز هست که شرکت در مسابقه را راحت کنید چون مردم معمولا از تلفنهایشان برای استفاده از پلت فرم اینستاگرام استفاده میکنند. 

مطمئن شوید که جوایز شما ارزشمند هستند

جوایز شما باید به اندازهای ارزشمند باشند که دنبال کنندگان واقعی شما را برانگیزند تا در مسابقه شرکت کنند ولی نه آنقدر زیاد که هرکسی حتی اگر از برند شما اطلاع زیادی نداشته باشد متوجه ارزش آنها شود. ارائه جوایز و یا سرویس دهی روشی هست که مردمی را که به برند شما یا محصولات شما علاقمند هستند حفظ میکند. از طرف دیگر دادن پول میتواند از مردمی که هیچ سررشتهای از برند شما ندارند دعوت کند.

بازاریابی متقابل مسابقهتان

لازم هست که بازاریابی متقابل(تبلیغ متقابل) مسابقهتان را در شبکههای اجتماعی دیگر با لینکهای مناسب انجام بدهید و مردم را به سمت شرکت در مسابقه هدایت کنید.

استفاده از تبلیغات ایسنتاگرام

استفاده کردن از تبلیغات اینستاگرام به مسابقه شما کمک میکند که به بازار هدف برسید.

نتایج را پیگیری کنید

شما باید نتایج را دنبال کنید و ببینید به اهداف مورد نظر رسیدهاید ؟ از این طریق شما متوجه می شوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید و چه تغییراتی را باید بوجود آورید.

نتیجه

اگر از مسابقات و یا اهداء جوایز (یا تخفیفات) اینستاگرام برای ارتقای برند خود استفاده نمیکنید شما جنبه خیلی مهمی از بازاریابی اینستاگرم را از دست دادهاید.

امروزه سرگرمی و مسابقه استراتژی مهمی است برای ارتقای برندتان و نتایج را خودتان مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس