راه اندازی اکانت بیزینسی (Business Account یا پروفایل تجاری) بهینه اینستاگرام

تا قبل از سال 2016، اینستاگرام در رسانه اجتماعی یک پلتفرم سرگرم کننده برای افراد در نظر گرفته میشد، اما از زمانی که بحث مشاغل در میان بود، این پلتفرم کاربرد چندانی نداشت. با این حال، در سال 2016 ثابت شد که تصمیم اضافه شدن پروفایلهای تجاری به سیستم، بسیار دگرگون کننده Game-changing است. به سرعت تا سال 2020 و فقط در آمریکا، بیش از 75 درصد مشاغل با هر مقیاس و اندازهای حساب های بیزینسی خود را در اینستاگرام راه اندازی کرده اند و از مزایای پلتفرمی که هر روز بزرگتر میشود بهره مند می شوند.

علاوه بر آن، خاصیت حسابهای بیزینسی اینستاگرام فقط برای مشاغل معمولی نیست. برخی از بزرگترین اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، با صدها و هزاران فالوور اینستاگرام، از مزایای آن نیز برخوردار هستند و شما هم اگر راهتان درست باشد می توانید از آن مزایا برخوردار شوید. در این مقاله ما جزئیات چگونگی راه اندازی حساب بیزینسی و راههای استفاده بهینهی آن را قدم به قدم بررسی خواهیم کرد.

   مرحله 1: عکس پروفایل    

اینستاگرام یک پلتفرم متکی بر عکس و فیلم است، به همین دلیل عکس پروفایل، مهمترین قسمت حساب بیزینسی شما است. در حالی که شرکتها با لوگو  – برند تجاری شرکت ها رسمی خود پیش میروند، اینفلوئنسرها تمایل دارند که عکسهای خود را به عنوان عکس پروفایلشان انتخاب کنند؛ عکس هایی که مردم میبینند و بلافاصله متوجه موضوع پیج شما میشوند.

به عنوان مثال، اگر عکاس هستید، باید یک عکس هوشمندانه با دوربین در دست انتخاب کنید. اگر یک نوازنده هستید، تصویری از خودتان که در حال نواختن با ساز موسیقی هستید ایده آل خواهد بود.

یادتان باشد که برای عکس پروفایلتان یک عکس با کیفیت بالا انتخاب کنید. نباید هیچ پیکسلی در عکستان وجود داشته باشد و باید در همهی دستگاهها خوب به نظر برسد. توصیه میشود که تصویر بزرگتری بگذارید، چون اینستاگرام در کامپیوترها ابعاد بزرگتری را ارائه میدهد. اگر کسی اکانت شما را از یک موبایل ببیند، سیستم به طور خودکار اندازه تصویر را تغییرمیدهد و آن را به 110×100 پیکسل کاهش میدهد.

به غیر از حساب بیزینسی خود، باید سعی کنید از همان عکس پروفایل در تمام پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید، چون باعث هماهنگی و ثبات میشود.

   مرحله 2: بیوگرافی (مشخصات)

اگر به اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم تجاری نگاه میکنید، باید حواستان به بیوگرافی باشد و آن را بدون توضیحات زیاد در صفحه خود بنویسید که به بینندگان در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید بگویید.

از نام شما شروع میشود و به خاطر داشته باشید که نام و نام کاربری شما دو موضوع جداگانه هستند. هنگام ساخت حساب بیزینسی خود، نامی را انتخاب کنید که میخواهید افراد برای جستجوی شما استفاده کنند. همچنین میتوانید موارد خاصی مانند موقعیت مکانی خود را به نام خود اضافه کنید. برای ایجاد فاصله بین آنها، با استفاده از یک شکلک نام خود را از مکان جدا کنید. افزودن جزئیاتی مثل موقعیت مکانی به نامتان، می تواند بسیار مفید باشد، مخصوصاً اگر می خواهید با مخاطبانی که در یک مکان خاص هستند ارتباط داشته باشید. هنگام ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام خود ، قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص برای مخاطبان مورد نظرتان نیز ایده خوبی است، چون باعث بهبود قابلیت جستجو در اینستاگرام میشود.

در مرحله بعدی، به بخش بیوگرافی بروید، که باید با استفاده از آن دربارهی مهارتهایتان به مخاطبان خود بگویید. به جای نوشتن جملات طولانی، از کلماتی استفاده کنید که مهارتهای شما را به بهترین صورت ممکن توصیف میکند. به غیر از مهارت ها، می توانید سرگرمیهایتان را نیز بنویسید، که هم جنبه شخصی و هم حرفهای داشته باشد.

بهترین روش برای ثبت مهارتها و سرگرمیهایتان در بیوگرافی، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. برای تعیین کلمات کلیدی مناسب برای پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود، باید در مورد مخاطبان و کلمات کلیدی که احتمالاً آنها برای جستجوی مطالب شما استفاده میکنند، فکر کنید.

اگر چه باید به یاد داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در بخش بیوگرافی، هیچ تفاوتی در جستجوی اینستاگرام شما ایجاد نمیکند. تنها هدف آن کمک به شما برای به دست آوردن فالوورهای واقعی اینستاگرام است که به محتوای شما علاقه زیادی دارند.

با وارد کردن لینک وب سایت یا وبلاگتان در بخش “وب سایت”، بیوگرافی خود را تکمیل کنید و فراموش نکنید که آدرس ایمیلتان را هم به اشتراک بگذارید. اگر بازدید یا اینگیجمنت (Engagement: معیار سنجش در شبکه های مجازی است که به یک استاندارد جهانی تبدیل شده که میزان اثربخشی پست های شما را اندازه گیری میکند و میتوانید بفهمید که مخاطب چقدر با مطالب شما ارتباط برقرار کرده است) پیجتان بالا است، برای شما سخت است که تمام پیامهای دایرکت را بررسی کنید، در این مورد ایمیل شما کارساز خواهد بود.

   مرحله 3: خلاقیت

علی رغم این واقعیت که اینستاگرام به یکی از بزرگترین پلتفرم های شبکههای اجتماعی جهان تبدیل شده است و بالاترین رتبهها را در میان قوی ترین سیستمهای بازاریابی دارد، اما هنوز هم جای پیشرفت دارد. فضای خودمانی و رنگارنگ آن، این امکان را به شما میدهد که هنگام ساخت اکانت بیزینسی خود، هر چقدر که میخواهید خلاق باشید.

همانطور که در مرحله قبل گفتیم، غیر از استفاده از شکلکها در قسمت “نام” ، میتوانید از آنها در قسمت “بیوگرافی” هم استفاده کنید. با استفاده از بعضی ابزارها میتوانید از فونت های ویژه در اینستاگرام استفاده کنید، و حتی اگر استفاده از فونت های خاص به اندازه گذشته رایج  (Trend: باب روز، وقتی میگویند فلان مطلب در حال ترند شدن است یعنی به سرعت در حال فراگیر شدن است و مورد توجه قرار گرفته است و بازدید زیادی دارد) نیست، اما هنوز هم میتوانید برای افزایش جذابیت پروفایلتان از آنها استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که یک هشتگ مخصوص خودتان درست کنید که همیشه در تمام پست هایتان در اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ ها به ویژه در اینستاگرام، به یک عنصر اصلی هویت برند  ( Brand identity: برداشت و درک مخاطب از برند شما) تبدیل شده است و یک هشتگ به یاد ماندنی نه تنها باعث برجسته شدن نام تجاری شما در رقابت می شود، بلکه فالورهای شما را به استفاده از آن ترغیب میکند.

استفاده خلاقانه از فراخوانی فالورها به انجام کاری (CTA) – (CTA) Call-to-action:  ترغیب مخاطب برای انجام کاری مثل لایک کردن، فرستادن پست برای دوستانشان، تگ کردن، ثبت نام در سایت و…) هم بسیار ضروری است، زیرا بینندگان بیشتری را در سراسر اینستاگرام ترغیب میکند تا به پروفایل شما و محتوایی که به اشتراک میگذارید جذب شوند. با یک CTA با کیفیت، که باعث میشود افراد را ترغیب کند تا در پروفایل شما فعالیت داشته باشند، منتظر لایکهای بیشتری برای همهی پست هایتان باشید.

با ایجاد یک اکانت بیزینسی بهینه در اینستاگرام، می توانید پیشرفت کنید. اگر چه فقط راه اندازی یک اکانت بیزینسی عالی کافی نیست. شما باید اکانتتان را با روشهای خاصی که در بخش بعدی به آنها میپردازیم، ارتقا دهید.

   روش های ارتقا اکانت بیزینسی خود

  • یک برنامه برای پست کردن محتوا داشته باشید و همان را ادامه دهید: محتوا همان چیزی است که در آخر، سرنوشت اکانت بیزینسی اینستاگرام شما را رقم خواهد زد، و شما باید از روز اول محتوای مربوط به مخاطبان مورد نظرتان را ارسال کنید.

برای اطمینان از این که فالورها به مطالبی که پست میکنید بیشتر توجه کنند، باید زمان ارسال را جدی بگیرید. با استفاده از Instagram Insights  ( با استفاده از این ابزار می توانید برخی آمار و اطلاعات مربوط به پیج و پست هایتان را ببینید، مثل: تعداد دفعاتی که یک پست یا استوری دیده شده، تعداد کامنت و لایک هایی که هر پست دریافت کرده است و … که فقط اکانت های بیزینسی می توانند از این قابلیت استفاده کنند.) ،یک ابزار تجزیه و تحلیل داخلی، میتوانید دقیقاً بفهمید که فالوورهای شما چه زمانی در پلتفرم آنلاین و فعال هستند. از این اطلاعات برای پست کردن مطالب خود در زمان های مشخص استفاده کنید، و مطمئناً پیشرفت چشمگیری در فعالیت کاربر مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که اکانت شما فالور مناسبی به دست آورد، باید یک برنامهی ارسال مطالب داشته باشید که به آن پایبند باشید. به عنوان بخشی از برنامه، میتوانید درمورد اینکه چه محتوایی را از قبل پست کنید تصمیم بگیرید که تا آخرین لحظه چیزی باقی نماند.

  • نمای پیجتان ثبات داشته باشد: قبلاً در مورد تصویر پروفایل اکانتتان و دلایل اهمیت بالای استفاده از آن در پروفایل، بسیار صحبت کردیم که به مخاطبان شما کمک میکند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. نمای ظاهری و نمای کلی اکانت شما در اینستاگرام نیز همین طور است و این به شما بستگی دارد که از طریق پست های خود سازگاری بصری ایجاد کنید.

حتی اگر دو پست حاوی تصاویر کاملاً متفاوتی باشند، باز هم میتوانید این دو را از نظر ظاهر و احساس هماهنگ کنید. شما میتوانید از فیلترهای عکس استفاده کنید تا  کارتان آسانتر شود. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام استایلشان ( – سبک خاصی که بعضی اینفلوئنسرها دارند ) را با استفاده از فیلترهایی که برای جذابیت تصاویری که پست میکنند، ایجاد کرده اند.

برای ایجاد سبک و استایل منحصر به فردتان، باید تا آنجا که میتوانید فیلترهای خود اینستاگرام را تست کنید و دو یا سه فیلتر انتخاب کنید که بعد از آن  به طور مداوم در تمام پست های خود استفاده کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهای ویرایش اختصاصی خارج از اینستاگرام، برای ویرایش عکس ها و فیلم های خود استفاده کنید.

  • از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنید: هر روز بیش از 400 میلیون کاربر قابلیت استوری را تجربه میکنند و در میان آنها، بسیاری از این قابلیت برای پیشرفت و تبلیغ  مهارت ها/محصولات/خدمات خود استفاده میکنند.

از آنجا که استوری اینستاگرام که برای ارسال مطالب استفاده میشود و پس از 24 ساعت به طور خودکار برای فالورهای شما حذف میشود، بهترین راه برای پیشرفت برندهایی است که با ارسال عکس ها و فیلم های رنگارنگ، هیجانی و مهمتر از همه، قابل توجه، ریسک خلاقانه میکنند.

این قابلیت برای خودش دنیایی است و هنگامیکه اولین استوری اینستاگرامتان را با موفقیت گذاشتید، از آن به بعد، به طور منظم استوری بگذارید. هدف از استوری گذاشتن هر روزه این است که با میزان بازدید فالورهایتان آشنا شوید. اگر محتوای شما توانست توجه بینندگان را به خود جلب کند، میتوانید انتظار داشته باشید که استوریهایتان تأثیر بسیار زیادی در رشد پروفایل بیزینسی شما داشته است.

بنابراین، اگر یک کاربر مشتاق اینستاگرام هستید، چرا با تغییر اکانتتان به یک اکانت بیزینسی، استفاده از این پلتفرم را به چیزی کارآمدتر تبدیل نمیکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس