استوری اینستاگرام

چند بار در یک روز باید استوری اینستاگرام بگذاریم؟

 یک قانون کلی که ممکن است در مورد شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل کوچک شنیده باشید، ارسال پست های تبلیغاتی است که حداقل یک بار و حداکثر سه مرتبه در روز توسط یک سیستم عامل مقدور می باشد. اما استثناء هایی وجود دارد و استوری‌ اینستاگرام یکی از آنهاست.

 در محیط اکثر شبکه‌های اجتماعی، بارگذاری روزانه چندین پست و استوری ناخوشایند و تا حدی بی ادبانه میباشد چراکه فالوورهای شما برای بازدید سایر استوری‌ها باید ابتدا از صفحه پست‌های شما عبور کنند. ارسال بیش از حد معمول، یک عامل قطعی در جهت این می‌باشد که فالوورهای خود را از دست بدهید، اما اگر از گزینه استوری اینستاگرام تاکنون استفاده کرده باشید، این نکته را تایید خواهید کرد که اینستاگرام داستانی متفاوت است. استوری‌ها همگی در قسمت بالای پروفایلتان قرار دارند و چنانچه فالووری مایل به دیدن یک استوری خاص نباشد، می تواند به آسانی در بین آنها جستجو کند و تنها استوری مورد نظر خود را تماشا کند. با این حال توجه کنید که شما می توانید تا سقف صد استوری در یک شبانه روز ارسال کنید.

 اگر چه هیچ فرمول مشخصی وجود ندارد تا به شما بگوید که باید روزانه چند استوری ارسال کنید که خوشایند فالوورهایتان باشد، اما در نظر گرفتن نکات زیر به شما کمک می‌کند تا ریتم و فرکانس مناسبی را در تعداد استوری‌هایتان پیدا کنید تا کسب و کارتان را در استوری‌هایتان به خوبی ارائه دهید و همچنین باعث جذب بیشتر فالوور بشوید نه اینکه موجب دل زدگی آنها شوید.

۱)   فقط محتوایی را ارسال کنید چه اطلاعات جدید را ارائه کند.

  هر استوری که به صفحه خود اضافه می‌کنید باید برای مخاطبانتان ارزشمند و مورد علاقه آنها باشد. لزوماً نباید همیشه محتوای برند تجاری تان را به اشتراک بگذارید، گاهی با تغییر محتوایی که همیشه ارسال کرده‌اید، توانید برای مخاطبانتان یک تنوع ایجاد کنید. اما راه کار مناسب این است که در بین محتواهای جذابی که ارسال می‌کنید توجه به فالوورهایتان را به برند تجاری خود نیز جلب نمایید.

۲)  از تبلیغات بیش از حد و بیهوده بپرهیزید.

  منظور از رسانه‌های اجتماعی، بستری برای تعامل با مردم و همچنین ایجاد پیام‌رسان شخصی است. بنابراین استفاده بیش از حد از تبلیغات این هدف را تضعیف می‌کند و باعث ایجاد فاصله بین شما و فالوورهایتان می‌شود. مطمئناً می‌توانید محتواهایی را ارسال کنید که صرفاً تبلیغاتی هستند اما سعی کنید این پست‌ها را در لا به لای سایر محتواهایی که برای فالوورهایتان ارزشمند، جذاب، الهام بخش سرگرم کننده هستند قرار دهید. این قضیه هم درباره ارسال استوری اینستاگرام و هم پست‌هایتان صدق می‌کند. اگر هر بار که شخصی روی عکس پروفایل شما کلیک می‌کند تبلیغ مشاهده کند، خیلی سریع با کلیک کردن از آن عبور می‌کند و حتی ممکن است شما را دیگر دنبال نکند.

۳) به استوری‌های خود رنگ و لعاب اضافه کنید.

حتی اگر پست‌های شما دارای محتوای کاملاً درستی باشند، شما مجبورید که علایق تمام فالوورهایتان را درنظر بگیرید و این چالش بزرگی برایتان است. اگر می‌خواهید که رضایت و توجه آنها را حفظ کنید، باید استوری‌هایتان را رنگ و لعاب دار و برجسته کنید.

۴)  از گزینه آنالیز استوری به عنوان یک راهنما استفاده کنید.

 بهترین گزینه برای پی بردن به اینکه چه استوری‌هایی بیشتر دیده می شود، استفاده از گزینه آنالیز استوری در تب Instagram Insight می‌باشد. قسمت آنالیز استوری اینستاگرام به شما بیان می‌کند که چگونه استوری‌هایتان را نمایش دهید و همچنین بهترین راه را برای جلب توجه فالوورهایتان به شما ارائه می‌دهد. برای مثال، اگر متوجه شدید که فالوورهایتان به طور مدام حداقل ۵ یا ۶ اسلاید از استوری‌هایتان را نگاه می‌کنند بدین معناست که توانسته‌اید تا حد بالایی از توجه آنها را جلب کنید. اما ممکن است متوجه شوید که چند اسلاید آخرتان کمتر بازدید داشته و یا افراد کمی نسبت به آنها واکنش و پاسخ داده‌اند، که این مطلب نشان دهنده کم شدن میزان علاقه فالوورهایتان به استوری‌های شما می‌باشد.

 حرف آخر

وقتی صحبت از استوری‌ اینستاگرام می‌شود، هیچ چیز مهمتر از تداوم نیست. سعی کنید حداقل روزانه سه یا چهار صفحه در بازه زمانی ۲۴ ساعته در استوری نمایش دهید. اشتراک گذاری روزانه استوری‌ها بسیار بهتر و مفیدتر از این است که به صورت پراکنده ولی با تعداد بالای مثلاً ده صفحه استوری خود را نمایش دهید. واقعیت این است که تعداد مناسب استوری اینستاگرام در یک روز به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی همچون: محصولات شما، مخاطبان خاص‌تان و نوع محتوایی که ارائه می‌کنید.

 یک سیاست برای تعداد و نحوه ارائه استوری‌هایتان اتخاذ کنید که برای شما و تجارت‌تان مفید باشد.  نسبت به زمان و منابع که برای تولید محتوا در دسترس دارید هوشیار و واقع بین باشید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس