اینستاگرام

روزهایی که اینستاگرام تنها یک اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری عکس‌ها با نزدیک‌ترین و عزیزترین دوستان شما بود، تمام شدند.  امروزه، این پلتفرم ابزار قدرتمندی برای تجارت‌های کوچک است با این امید که بتوانند فروش اینستاگرام انجام دهد! 

فقط به آمار این تحقیق ۲۰۱۹ در فیس بوک نگاه کنید: 

  • ۸۳ % از کاربران می‌گویند که اینستاگرام به آن‌ها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات جدیدِ برند را بیابند. 
  • ۸۱ % می‌گویند که آن‌ها محصولات یا خدمات را در اینستاگرام جستجو می‌کنند. 
  • ۸۰ % در نهایت تصمیم می‌گیرند که یک محصول یا سرویس را با کمک اینستاگرام بخرند 

نه تنها این حالات، میزان اهمیت اینستاگرام برای خرید محصولات را هایلایت می‌کنند، بلکه همچنین اهمیت فهمیدن این که چگونه از آن برای فروش محصولات خود استفاده کنید را نیز مشخص می‌کنند! 

و اشتباه نکنید، این کاربران اقدام می‌کنند. پس از دیدن یک محصول در اینستاگرام، کاربران گام‌های زیر را برداشتند: 

  • ۷۹ % برای اطلاعات بیشتر جستجو کردند 
  • ۶۵ % از وب سایت یا برنامه ی برند بازدید کردند 
  • ۴۶ % خرید آنلاین یا آفلاین 
  • ۳۷ % از فروشگاه خرده‌فروشی بازدید کردند
  • ۳۱ % از اکانت برند ها به صورت آنلاین فالو کردند
  • ۲۹ % با کسی در این باره صحبت کردند 

بنابراین، چه برای فروش در اینستاگرام جدید باشید و چه صرفا به دنبال نکات، فنون، و ابزارهایی برای تنظیم استراتژی خود باشید، پنج گام زیر به شما کمک خواهند کرد! 

آماده‌ای که گیجی رو متوقف کنی و سود کردن رو شروع کنی؟  بریم سر اصل مطلب.  

استراتژی ۵ مرحله‌ای شما برای فروش در اینستاگرام 

آماده اید تا استراتژی فروش خود را تنظیم کرده و در اینستاگرام فروش کنید؟ 

از آن چیزی که فکر می‌کنی آسان‌تر است. قبل از اینکه به پنج مرحله نحوه فروش محصولات در اینستاگرام برویم، کارهایی وجود دارند که شما باید قبل از شروع آن‌ها را انجام دهید! 

کارهایی که باید قبل از فروش محصولات در اینستاگرام انجام دهید 

تبدیل اکانت به کسب‌وکار(تجاری یا بیزنس) اینستاگرام 

با شور و شوق در مورد اکانت‌های کریتور اینستاگرام، ممکن است کمی در مورد نوع اکانت اینستاگرام که واقعا به آن نیاز دارید، گیج شوید. ما به شدت توصیه می‌کنیم که به یک اکانت کسب‌وکار اینستاگرام سوئیچ کنید.  

پروفایل های کسب‌وکار نه تنها به شما امکان دسترسی به بینش‌های عمیق و تحلیل‌های اینستاگرام درباره مخاطبین را می‌دهند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که از موارد زیر استفاده کنید: 

  • ویژگی‌های خرید اینستاگرام 
  • اضافه کردن یک دکمه تماس اینستاگرام 
  • تحویل مواد غذایی و استیکرهای کارت هدیه و دکمه‌ها 
  • بلیت‌های فروش در دکمه اینستاگرام 
  • قرار ملاقات ها روی دکمه اینستاگرام  

پیوست کردن اکانت کسب‌وکار اینستاگرام خود به پیج کسب‌وکار فیس بوک 

اگر قصد دارید از اینستاگرام و فروشگاه‌های فیس بوک جدید استفاده کنید یا می‌خواهید دست به تبلیغات اینستاگرام بزنید، فراموش نکنید که اکانت کسب و کار خود را به پیج فیس بوک خود وصل کنید.  

این کار به شما امکان دسترسی به ابزارها و ویژگی‌های مهم، مانند مدیر تبلیغات فیس بوک + اینستاگرام را می‌دهد!  

بعد از پرداختن به کارهای مهم، وقت آن است که به استراتژی مورد نظر خود برسید. شما با این پنج نکته در اینستاگرام  در کمترین زمان می‌توانید کالا را به فروش برسانید! 

1. دیده شدنِ بیشترِ محصولات شما با هشتگ ها

اگر به درستی استفاده شد، هشتگ ها، پست‌های اینستاگرام (‏و محصولات)‏شما را در صفحات جستجو قرار می دهد که مردم آن ها را ببینند!  

حالا که اینستاگرام یک تب خرید را معرفی کرده‌است، این مساله حتی از این هم مهم‌تر است، بنابراین اگر استراتژی هشتگ خود را حالا تکمیل نکرده اید زمان آن است.

زمانی که هشتگ های مرتبط را برای پست و استوری‌های محصول خود انتخاب می‌کنید، شانس این را دارید که اکانت‌های اینستاگرام جدید را که آن هشتگ را دنبال می‌کنند، از آن استفاده می‌کنند، یا اغلب به دنبال آن می‌گردند، نشان کنید! 

علاوه بر این، اگر پست یا استوری شما در یک نقطه عالی برای یک هشتگ قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که توسط کاربران اینستاگرام بیشتری دیده شود که می‌توانند به راحتی مشتری شوند.  

به همین دلیل است که تحقیق در مورد هشتگ بسیار مهم است! 

شما باید تمام کلمات کلیدی هشتگ مربوط به محصول یا سرویس خود را بررسی کنید. 

همچنین باید به دنبال هشتگ هایی باشید که به افراد و منافعی که ممکن است با محصول شما همخوانی داشته باشند، مرتبط باشند و توجه داشته باشید که آن‌ها به چه میزان محبوب هستند (‏و چقدر ترافیک در جستجو دارند) 

2. 

اکنون می‌دانیم که ۷۹ % از کاربران اینستاگرام که یک محصول را در اینستاگرام می‌بینند، در پی یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌روند.  

اگر اطلاعات مفید درباره محصول خود را به راحتی در دسترس قرار دهید، می‌توانید احتمال فروش را افزایش دهید!  

استوری‌ها و کپشن ها مورد خوبی برای شروع هستند. در زیر چند روش برای استفاده از آن‌ها برای آگاهی دادن به فالورهای خود در مورد محصولات آورده شده‌است. 

استفاده از استوری‌ها برای هایلایت کردن محصول تان  

استوری‌های اینستاگرام مکانی مناسب برای محتوای سریع و هضمِ آسان ویژگی‌های محصولات شما، برای ایجاد آگاهی از برند و فروش بیشتر است. در اینجا چند ایده در مورد نحوه استفاده از استوری برای فروش در اینستاگرام آورده شده‌است: 

  • از خودتان فیلم بگیرید و در مورد فواید محصول صحبت کنید. به یاد داشته باشید که اینستاگرام ویدئو شما را به بخش‌های ۱۰ ثانیه‌ای تقسیم خواهد کرد، و شما در یک دقیقه آن را حذف خواهید کرد، بنابراین آن را کوتاه، شیرین، و قابل اجرا انجام دهید! 
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر مانند بررسی محصول، تصاویر محصول شما، و محتوایی که مشتریان قبلی شما پست کرده‌اند را دوباره پست کنید. 
  • یک لینکِ سوایپ-آپ یا هدایت لینک خود در Bio را می‌توانید به پیج محصول خود لینک دهید (‏اگر ۱۰۰۰۰ فالوور اینستاگرام دارید!) اگر هنوز ۱۰ K فالوور اینستاگرام ندارید، پروفایل خود را تگ کرده و فالوورها را به لینک در بیو اینستاگرام خود هدایت کنید. 
  • توضیح فریم به فریمِ مزایای کلیدی را پست کنید_ مثال زیر را از بیوسانس بررسی کنید! آن‌ها محصول را معرفی می‌کنند، محتوای کلیدی را توضیح می‌دهند، نحوه کار و استفاده از آن را توضیح می‌دهند. 

استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام برای هایلایت کردن محصولات  

داشتن یک کپشن خوب به اندازه داشتن یک تصویر عالی، برای فروش مهم است. علاوه بر این، شما فضای زیادی برای هایلایت کردن اطلاعات مهم محصول دارید مانند: 

  • مزایای کلیدی 
  • کاربردهای محصول و دستورالعمل‌ها 
  • محتویات
  • اطلاعات قیمت‌گذاری 

یک کپشن خوب، از تلاش‌های شما، برای فروش محصولات در اینستاگرام، با توضیح اینکه – دقیقا چرا آن‌ها باید محصول شما را بخرند- پشتیبانی می‌کند.  

از همه مهم‌تر – باید توضیح دهد که چگونه می‌توانند محصول شما را خریداری کنند! 

محصولات خود را در اینستاگرام با یک درخواست برای اقدام ‏ (CTA)‏ بفروشید

۸۷ % از کاربران گفتند که پس از دیدن اطلاعات محصول یا خدمات در اینستاگرام اقدام کرده‌اند. فوق العادست، نه؟ برای ادامه این حرکت، به کاربران کمک کنید گام‌های بعدی را بردارند. 

وقتی خوندن کپشن رو تموم کردن، میدونن بعدش چی کار کنن؟ با اضافه کردن یک CTA ی سریع آن را ساده کنید! نمونه‌هایی از CTAهای ساده و موثر عبارتند از: 

  • ” روی لینک موجود در بیو ما کلیک کنید.” 
  • “برای جزئیات بیشتر به استوری ما نگاه کنید” 
  • “ضربه بزنید” 
  • “نظر خود را در زیر بنویسید” 
  • ” اگر موافق هستید دو ضربه کوتاه بزنید! “

شما می‌توانید از یک CTA برای به دست آوردن تعامل بیشتر یا هدایت کاربران خود به جایی که آن‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری پیدا کنند یا محصول را خریداری کنند، استفاده کنید. که معمولا، وب سایت و پیج های محصول شماست! 

3.ایجاد لینکهای محصول برای یافتنِ آسان 

در حال حاضر، اینستاگرام اجازه نمی‌دهد که لینک‌ها در کپشن ها باشند. یعنی برای اینکه بفهمید چطور چیزها را در اینستاگرام بفروشید، باید راه دیگری جهت هدایت مخاطبین خود برای بررسی پیدا کنید! 

که گزینه‌های متعددی دارید، مانند لینک در استوری‌ها. همچنین، بیشترین سفارشی سازی و امکان ارتباط با محصولات و منابع متعدد، لینک شما در بیو است! 

یک لینک را در بیو خود بگنجانید  

اضافه کردن یک لینک به بیو پروفایل راه آسانی برای کلیک کردن افراد بر روی پیج فروش است!  

یک لینک به ندرت آن را قطع می‌کند، به همین دلیل است که یک لینک در ابزار بیو برای قرار دادن نشانی‌های اینترنتی متعدد بسیار مفید است! 

4.به سراغ پست‌های خرید و استیکرها بروید 

خرید در اینستاگرام در حال حاضر جهانی است، و اعمال تگ محصول در پست‌های اینستاگرام راحت‌تر از همیشه است تا مشتریان شما بتوانند سفر خرید خود را در – أپ تمام کنند! 

برای به دست آوردن این ویژگی برای خودتان، باید برخی شرایط را داشته باشید: 

  • 1.شما باید در یکی از ایالات‌متحده، کانادا، برزیل، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا یا استرالیا باشید. 
  • 2.به یک اکانت کسب‌وکار اینستاگرام نیاز دارید 
  • 3.باید در آخرین نسخه برنامه اینستاگرام باشید 
  • 4.باید اقلام فیزیکیِ مطابق با توافقنامه بازرگانی و سیاست‌های تجاری اینستاگرام، را بفروشید. 
  • 5.پروفایل کسب‌وکار شما باید به کاتالوگ یک فیس بوک متصل باشد. این کار در پیج کسب و کارتان در فیسبوک، یا از طریق یک شخص ثالث تایید شده انجام می‌شود! 

5.تعامل با مشتریان بالقوه را در اینستاگرام ایجاد کنید 

عمل به مطالب زیر به شما در فروش محصولات در اینستاگرام کمک خواهد کرد. به بیان ساده، با فالور بیشتر، شما در حال افزایش تعداد مشتریان احتمالی هستید که به طور منظم محصولات شما را می‌بینند!  

برای انجام این کار، شما باید تعاملِ فالور خود را تا حد امکان افزایش دهید – به عبارت دیگر، لایک، و نظراتی که دریافت می‌کنید!

کلید ایجاد تعامل، در ایجاد درک عمیق از مخاطبین شما نهفته‌است، آنچه که آن‌ها دوست دارند ببینند و آنچه که باعث می‌شود زمانی که آخرین پست شما را می‌بینند، اسکرول خود را کُند کنند !

استفاده از تصاویر جذاب برای جذب فالورهای خود به تعامل 

طبق نظر AdEspresso، چندین نوع تصویر اینستاگرام وجود دارند که عملکرد خوبی دارند، و این روند احتمالا تا سال ۲۰۲۰ گسترش خواهد یافت.  این ۹ نوع تصویر عبارتند از: 

  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر  
  • عکس‌های پشت صحنه 
  • DIY و چگونگی محتوا 
  • تصاویر محتوای ماهرانه 
  • محتوا از اینفلوئنسر اینستاگرام  
  • تصاویر و پیشنهادهای انگیزشی
  • تبلیغات مسابقه و جایزه
  • تصاویر فصلی یا ترند شده 

شما انعطاف‌پذیری و فضای زیادی برای خلاق شدن دارید، مهم است به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر با کیفیت پایین، یا کیفیت ضعیف به اندازه عکس‌های با کیفیت بالا یا ترکیب‌بندیِ ماهرانه، تعامل ایجاد نخواهند کرد! 

در واقع، مطالعه‌ای به کیفیت تصویر اختصاص‌داده شده‌ که می‌تواند به افزایش جذابیت کمک کند، دستورالعمل یک تصویر جذاب در اینستاگرام را نشان می‌دهد: 

  • تعداد زیادی فضای پس‌زمینه 
  • یک رنگ / شکل غالب (آبی و سایه های سرد اغلب بهتر است!)
  • غلظت کم
  • بافت (‏مانند سایه‌ها یا پشته‌ها) 
  • افزایش روشنی 

سعی کنید سبک‌های مختلف تصویر را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطب شما جذاب است و تعامل بیشتری دریافت می‌کنید!

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس