اکسپلور اینستاگرام

چگونگی ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

اگر بازاریاب شبکه‌های اجتماعی هستید، اینستاگرام احتمالاً جایی در راس ذهن شما قرار دارد. با مارک‌های زیادی در این برنامه که هر کدام محتوای منحصر به فرد خود را بارگذاری می‌کنند، برای شما بسیار مهم است که به روش‌هایی برای به حداکثر رساندن دسترسی خود فکر کنید.

در اینجاست که صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند. ورود به صفحه اکسپلور یک روش مطمئنی است که قابلیت دیده شدن پست‌های شما ر افزایش می‌دهد، یک اثر ویروسی ایجاد می کند که به شما یک شانس قوی مشارکت در مدت زمان کوتاهی را می‌دهد. متأسفانه، هیچ راهی قطعی برای حضورتان در این صفحه وجود ندارد. با این وجود با انجام برخی کارها، حداقل خواهید توانست احتمال پایان یافتن پست خود در صفحه را افزایش دهید.

اما قبل از پرداختن به همه اینها، یک سوال وجود دارد که باید به آن پاسخ دهیم.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام جایی است که اینستاگرام محتوا را برای کاربران خود نظارت می‌کند. هر کاربر محتوای مختلفی را در صفحه اکسپلور خود مشاهده خواهد کرد و این براساس پست‌هایی است که آنها دوست دارند و افرادی که آنها را دنبال می‌کنند. به زبان ساده، این مجموعه‌ای از پست‌هایی است که اینستاگرام فکر می‌کند ممکن است از آنها لذت ببرید. اینستاگرام می‌گوید بیش از 50% از کاربران آن از صفحه اکسپلور استفاده می‌کنند و این افراد زیادی هستند. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، به این معنی که 500 میلیون کاربر فعال در حال جستجو در صفحه اکسپلور هستند.

اما اینستاگرام چگونه تصمیم می‌گیرد که کدام پست‌ها در صفحه ظاهر خواهند شد؟ این توسط الگوریتم آنها تصمیم گرفته شده است و آن موارد عبارتند از:

● پست‌هایی که افرادی را که دنبال می‌کنید(فالوویینگ‌ها) دوست داشته‌اند

● پست‌هایی با مشارکت بالا

● پست‌هایی از حساب های مشابه به کسانی که آلان آنها را دنبال می‌کنید

تقریباً در اواسط سال 2019، اینستاگرام صفحه اکسپلور خود را اصلاح کرد.  آنها فیلترها را به بالای صفحه اضافه کردند تا کاربران بتوانند محتوای خاصی را که از آن لذت خواهند برد، پیدا کنند. آنها همچنین دو فیلتر خاص را سنجاق کردند تا ابتدا ظاهر شوند: IGTV و Shop. این کار با افزودن کانال‌های موضوع خاص را دنبال شد و اینستاگرام برای برخی از حساب ها نیز استوری‌ها را در صفحه اکسپلور منتشر کرده است.

مزایای ورود به صفحه اکسپلور

در حال حاضر، باید روشن باشد که ورود به صفحه اکسپلور یک مزیت آشکار دارد، افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده می‌کنند. این به نوبه خود می‌تواند بسیاری از مزایای مرتبط دیگر را به شما بدهد:

– مشارکت بیشتر در مورد پستی که در صفحه اکسپلور نشان داده شده است، زیرا اکنون افراد بیشتری می‌توانند محتوای شما را مشاهده کنند.

– افزایش فالوور، زیرا افرادی که پروفایل شما را از صفحه اکسپلور بررسی می‌کنند، اگر محتوای شما را دوست دارند، ممکن است شما را فالو کنند.

– افزایش مشارکت در همه پست‌های آینده، به دلیل این فالوورهای جدید.

– با CTA(دعوت برای عمل) مناسب، تغییرات بیشتر.

چگونگی ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

1) وقتی افراد فعال هستند پست کنید

یکی از بهترین نکاتی که در اینستاگرام خواهید شنید ارسال پست در زمانی است که فالوورها بیشترین فعالیت را دارند. این یک توصیه عالی است زیرا الگوریتم اینستاگرام به موقع بودن را به عنوان یکی از فاکتورهای مشاهده پست اولویت می‌دهد.

 بدین معنی که اگر پست شما کاملاً جدید باشد، در معرض دید فالوورها نشان داده می‌شود. و اگر می‌توانید پست های خود را به زمان فعال بودن بیشتر فالوورهای خود اختصاص دهید، احتمالاً مشارکت بالاتری خواهید داشت، این کلید ورود پست‌های شما به صفحه اکسپلور است.

و خوشبختانه، فهمیدن زمان فعال بودن فالوورهای شما کار دشواری نیست. اگر حساب کسب و کار اینستاگرام دارید، می‌توانید به بخش مخاطب در اطلاعات بروید، و می‌توانید ببینید فعالیت فالوورهای شما چه ساعت و چه روز بیشتر است.

همچنین می توانید از یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که این تجزیه و تحلیل ها را برای شما فراهم می‌کند. به عنوان مثال Zoho Social می‌تواند از داده‌های اشتراکی گذشته برای نام تجاری شما استفاده کند و سپس بهترین زمان برای ارسال پست بعدی خود را همراه با درصد فالوورهای خود که احتمالاً در آن زمان آنلاین هستند، پیش بینی کند.

2) بفهمید مخاطبان شما چه نوع پست هایی را دوست دارند

برای ایجاد یک پست موفقیت آمیز، کافی نیست که فقط وقتی مخاطبان آنلاین هستند پست می‌گذارید. همچنین باید مطمئن شوید که محتوای جالب و مفیدی را نیز ارسال می‌کنید. این زمانی است که شما می‌توانید بیشترین مشارکت را داشته باشید، بنابراین به احتمال زیاد پست شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش خواهد یافت.

به نوع پست هایی که بیشترین مشارکت را برای شما دارند، توجه کافی داشته باشید. آیا مخاطبان شما فیلم ها را بیشتر از تصاویر دوست دارند؟ آیا پست های چرخشی را بهتر دوست دارند؟ آیا آنها محتوای خنده‌دار دوست دارند یا محتوای الهام بخش؟ اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، به اطلاعات کافی خواهید رسید تا بهترین نوع پست را در بهترین زمان برای مخاطبان خود ایجاد کنید. و این تقریباً مشارکت در پست‌های شما تضمین می‌کند.

ابزار تجزیه و تحلیل خود اینستاگرام این کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. در بخش «پست ها» در «اطلاعات Insights»، شما می‌توانید بهترین عملکردهای پست/استوری را بر اساس معیارهای مختلف مشارکت، دسترسی، ادراک و غیره مرتب کنید. آیا الگویی را مشاهده می‌کنید؟ عالی! اکنون می‌توانید با استفاده از این اطلاعات پست‌های بهتری را برای برند خود طراحی کنید.

و فراموش نکنید که همچنین با استفاده از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی می توانید اطلاعات مشابهی در مورد پست ها و مشارکت خود داشته باشید.

3) از پست‌هایی که در صفحه اکسپلور هستند بیاموزید

ترفندی که واقعاً می‌تواند برای شما مفید باشد، مشاهده پست هایی است که در صفحه اکسپلور شما نشان داده شده است. اگر حساب‌های اینستاگرام را دنبال می‌کنید یا با پست‌های مرتبط با صنعت خود سر و کار دارید، صفحه اکسپلور شما اطلاعات زیادی در مورد نوع محتوایی که الگوریتم اینستاگرام مشاهده می‌کند و نوع محتوایی که مخاطب احتمالی شما می‌خواهد به شما ارائه می‌دهد.

اگر پستی را در صفحه اکسپلور مشاهده کنید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارد، احتمال دارد که مشارکت بالایی داشته باشد. به یاد داشته باشید، از هر پستی که در صفحه اکسپلور نشان داده می‌شود چیزی برای یادگیری وجود دارد. نگاه دقیق به آنها بیندازید، سپس به این فکر کنید که چگونه می‌توانید برخی از این عناصر را در پست‌های خود بگنجانید.

4) از قالب IGTV و پست‌های قابل خرید استفاده کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که ویدیوها بهترین عملکرد را در تمام رسانه‌های اجتماعی دارند. بنابراین جای تعجب نیست که اینستاگرام به سختی قالب IGTV خود را ترویج می‌کند. آنها حتی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا در استفاده بهتر از این ویژگی، آکادمی IGTV را در لندن راه اندازی کرده‌اند.

استفاده از قالب IGTV می‌تواند به خوبی کار کند، زیرا IGTV دارای یک بخش جداگانه در صفحه اکسپلور است و همچنین در بالای صفحه سنجاق می‌شود. ایجاد محتوای IGTV می‌تواند تبلیغ خوبی برای نام تجاری شما باشد، زیرا بدیهی است که الگوریتم اینستاگرام در سال‌های آینده این نوع محتوا را بیشتر رواج خواهد داد.

و اگر به دنبال نکاتی در مورد چگونگی استفاده بهینه از IGTV برای نام تجاری خود هستید، راهنمای ما را بررسی کنید!

مشابه IGTV، پستهای قابل خرید نیز در بالای صفحه اکسپلور قرار می‌گیرند. اگر شما یک شرکت B2C هستید، این به ویژه برای کسب و کار شما بسیار مناسب است. در این نوع پست‌ها رقابت بسیاری از مارک‌های دیگر وجود دارد، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که یک پست عالی را طراحی می‌کنید و برای بیشترین مشارکت در زمان مناسب منتشر می‌کنید.

5) از برچسب‌های مکان و هشتگ استفاده کنید

برچسب‌های(تگ) مکان و هشتگ ها ابزار فوق العاده قدرتمندی در اینستاگرام هستند. آنها یک روش عالی برای اطمینان از کشف پست‌های شما توسط افراد بیشتری در کانال هستند، به این معنی که شما قادر خواهید بود بلافاصله به افرادی دسترسی پیدا کنید که هنوز عضوی از شبکه شما نیستند.

و هنگامی که از آنها استفاده می‌کنید ، اطمینان حاصل کنید که فقط از برچسب‌هایی که مربوط به پست هستند استفاده می‌کنید تا از مشاهده پیام‌های ناخواسته جلوگیری کنید. استفاده از برچسب‌ها می‌تواند به میزان قابل توجهی مشارکت دریافت شده توسط پست‌های شما را افزایش دهد و در نتیجه شانس شما برای نمایش در صفحه اکسپلور را بهبود بخشد.

6) از دعوت به عمل استفاده کنید

در حال حاضر، همه ما درک می کنیم که کلید ورود به صفحه اکسپلور از طریق مشارکت بیشتر در پست‌های شما است. یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از این امر، تشویق مستقیم مخاطبان خود به مشارکت با پست‌های شما به طریق استفاده از دعوت به عمل (CTA) است.

سوالات را در زیرنویس‌های خود بگنجانید تا فالوورهای شما بتوانند در نظرات به آنها پاسخ دهند، در نتیجه مکالمه‌ای را با شما آغاز کنند. حتی می‌توانید رو راست باشید و از فالوورهای خود بخواهید که دوستانشان را در پست‌های شما نیز لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا برچسب گذاری کنند. این یک استراتژی عالی برای مسابقه‌ها یا هدایایی است که ممکن است برند شما بخواهد اجرا کند.

به سادگی درخواست از مخاطبان برای درگیر شدن با پست‌های شما گاهی اوقات می‌تواند تأثیر زیادی در مشارکت داشته باشد و احتمال نمایش شما در صفحه اکسپلور را افزایش دهد.

برای اطلاعات بیشتر راهنمای ما را در مورد CTA بررسی کنید!

7) کار با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر)

در نهایت، ممکن است برند شما همکاری با افراد تأثیرگذار در صنعت یا جایگاه خاص برند شما را نیز در نظر بگیرد. این یک روش عالی برای افزایش دسترسی شما و ایجاد انگیزه برای جذب مخاطبی است که فرد تأثیرگذار شما قبلاً در آن ایجاد کرده است. این مشارکت اضافی می‌تواند اطمینان حاصل کند که پست شما در صفحه اکسپلور قرار خواهد گرفت.

پست‌ها را هم در صفحه خود و هم در صفحه فرد تأثیرگذار ارتقا دهید، و سپس محتوای ایجاد شده توسط فرد تأثیرگذار را برای پست‌های بعدی دوباره استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از بازاریابی فرد تأثیرگذار، به پست های دیگر ما مراجعه کنید!

با استفاده از نکاتی که در بالا ذکر کردیم، باید بتوانید به اندازه کافی در پست‌های خود مشارکت داشته باشید تا در نهایت در صفحه اکسپلور اینستاگرام ظاهر شوید.

و حتی برای کمک بیشتر در این زمینه ، برای راهنمایی و ترفندهای اضافی به راهنمای ما در زمینه مشارکت مراجعه کنید!

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس