10 دلیلی که پیج اینستاگرام شما رشد نمی‌کند و به طور مداوم فالوور های اینستاگرام خود را از دست می‌دهید

پیج اینستاگرام

سلام! قبل از شروع خواندن این مقاله، این را به شما بگویم: اگر فالوور های اینستاگرامتان را از دست میدهید، مثل بقیه ما هستید. توجه به این نکته که هر روز چندین فالوور کمتر از قبل دارید، یا شاید 10 فالوور به دست آورید و لحظهای بعد 6 نفر را از دست دهید، کاملاً طبیعی است.

این فقط بخشی از اینستاگرام و روند رشد پیج اینستاگرام شما است. قرار نیست همه محتوای پیج اینستاگرام شما را همیشه دوست داشته باشند، بعضی از افراد ممکن است به بازی فالو و آنفالو علاقه داشته باشند، (بی دلیل فالو و آنفالو کنند!) و گاهی شما ممکن است ندانسته کاری انجام دهید که باعث شود افرادی شما را آنفالو کنند، من برای همین اینجا هستم! تا به شما کمک کنم که بدانید آن کارها چیست تا آنها را انجام ندهید.

پایین تر 10 دلیلی هستند که ممکن است باعث شود شما فالوور هایتان را از دست دهید و راه هایی که امروز میتوانید مانع این اتفاق شوید. اگر واقعا زمان بگذارید و هرکدام را به دقت بخوانید و پیشنهاد های من را در پیج اینستاگرام خود اجرا کنید، قطعاً یک افزایش مداوم در فالوور ها میبینید و آنفالوهای آزاردهنده دیگر همچون گذشته برای شما نگران کننده نیست. پس اگر از از دست دادن فالوور هایتان خسته شده اید و میخواهید پیج اینستاگرامتان پربازدید و فعال باشد، به خواندن ادامه دهید!

  1. شما از روشهای “black hat”   (انجام فعالیت های غیر مجاز در پیج یا وبسایت مثل استفاده از ربات های خودکار) استفاده میکنید و “shadow banned” میشوید. ( به فارسی ممنوعیت نامحسوس، جریمه ای که شخص متوجه آن نمیشود بعلت استفاده از ربات، هشتگهای زیاد و ممنوعه، ریپورت شدن و… اینستاگرام بر روی اکانت شما میگذارد و عملاً نامرئی میشوید!)

ارتباط خودکار با کاربران با استفاده از ربات هایی مثل Instagress یا Follow liker،   (ربات هایی برای افزایش فالوور ، لایک و کامنت خودکار در اینستاگرام) نه تنها فالوور های غیرمجاز و نامعتبر را به پیج شما جذب میکند، بلکه میتواند برایتان مشکل ساز شود. اگر با این سرویسها آشنایی ندارید، اساساً شما به آنها امکان دسترسی به اینستاگرامتان را میدهید و از طرف شما به طور خودکار لایک میکنند، کامنت میگذارند و فالو و آنفالو میکنند. اگر به نظر راحت میآید چون راحت است، اما این نرم افزارها برخلاف قوانین اینستاگرام است و اگر میخواهید طبق قوانین اینستاگرام محبوب باقی بمانید، باید از آنها دوری کنید.

در6 ماه گذشته نشانه هایی از شدت برخورد اینستاگرام با چنین سرویس هایی مشاهده شده است مثل حذف مستقیم پیج یا جریمه ممنوعیت نامحسوس که ظاهراً همه چیز خوب است ولی در اصل فالوور ها پست هایتان را نمیبینند، تصاویرتان در هشتگ ها (Hashtags کمک میکند تا پست ها راحت تر در جستجوها پیدا شوند و موضوع پست مشخص میشود) قرار نمیگیرند و شما عملاً نامرئی میشوید..که مطمئناً مانع رشد پیج اینستاگرام شما می‌شود.

در آخر به خاطر داشته باشید که به دلایلی غیر از استفاده از ربات های خودکار هم ممکن است در ممنوعیت نامحسوس یا شادوبن قرار بگیرید. برای مثال اگر پیج شما مرتباً توسط کاربران ریپورت شود، محتوای نامناسب پست کنید، نظرات نژادپرستانه میگذارید و … بنابراین اگر به دنبال رشد پیج اینستاگرام تان هستید، از همه این موارد خودداری کنید و بر واقعی بودن و تهیه مطالب با ارزش تمرکز کنید و مخاطب را با روش درست سرگرم کنید.

 2. پستهای خیلی زیاد و نامنظم میگذارید

اگر می‌بینید بیش از اینکه فالوور بگیرید از دست میدهید، قطعاً ربطی به نحوه پست کردن شما دارد.

سازگاری کلید همه چیز است (نه تنها در اینستاگرام، بلکه در بسیاری از جنبه های زندگی!) احتمالا

قبلا این را شنیده اید و مطمئنم دوباره خواهید شنید. اگر بدون برنامه پست میگذارید، این فرصت را 

به مخاطب نمیدهید که به مطالب شما عادت کنند و در نهایت ممکن است به خاطر نیاورند شما چه کسی هستید و چرا شما را فالو کردند! از طرف دیگر، اگر زیاد پست میگذارید، مثلاً بیش از 5 بار در روز، ممکن است به سرعت و به راحتی فالوور هایتان را اذیت کنید که باعث میشود شما را آنفالو کنند.

از نظرمن تعداد میانگین قابل قبول پست گذاشتن، 2-1 پست در روز، یا حداقل 5 پست در هفته است.

مخاطبانتان شما را با هر پستی که به طور مداوم میگذارید، کمی بهتر میشناسند. اگر محتوای شما  خوشایند و کپشن هایی (Captions متنی که برای توضیح عکس یا ویدئو زیر پست نوشته میشود) که میگذارید جالب باشد، آنها با دیدن پست های شما هیجان زده میشوند و شمارا تحسین میکنند. مثل هفته های اول قرار با شخص جدیدی است… همیشه میخواهید کنارشان باشید ولی  همچنین باید بگذارید کمی دلتنگتان شوند تا روابط بهتر شود (چی؟ وقتی شروع به خواندن این مطلب کردی فکر نمیکردی قرار است مشاوره دوست یابی بگیری؟ خوب… تجدید نظر کن دوست من!) 

  3. ضعف برداشت اولیه – First impression  

برداشت اول خیلی مهم است. خواه مصاحبه شغلی باشد، یا قرار با فردی ناشناش، یا جلسه رسمی، یا حتی اینجا در اینستاگرام، برداشت اولیه بازدیدکنندگان جدید از پیج اینستاگرام شما بسیار مهم است، پس مواظب باشید خرابش نکنید!

علاوه برعکسهای شما (که در قسمت 4 توضیح داده شده) اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، بیوگرافی شما است. آیا تکمیل شده است؟ آیا درباره خودتان و کارتان نوشته اید؟ آیا عنوان شده که چگونه میتوانید به آنها کمک کنید؟ موقعیت مکانی شما کجاست؟ از کجا میتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند؟ و غیره..اگر این کارها را نکرده اید، فرصت بزرگی را ازدست میدهید واحتمالا برداشت اولیه از پیج شما خوب نبوده است.

 4. فاقد انعطاف/سازگاری/موضوع هستید

مخاطبان اطلاعات کلی از شخصیت شما و آنچه که میتوانند از شما انتظار داشته باشند را از تصاویر صفحه شما، همانند بیوگرافی به دست میآورند. اگر پیج اینستاگرام شما با عکس های بیکیفیت و بسیار متفاوت و رنگ های نا هماهنگ پرشده، به راحتی فالوور های فعالتان را فراری میدهید. از طرف دیگر، اگر پیج شما با عکسهای با کیفیت پر شود که به آسانی به نتیجه میرسید، تعداد فالوور های شما سربه فلک میکشد. هنگام پست کردن مطالب، چند نکته ای را باید در نظر بگیرید: 

 5. کپشن های شما جالب و جذاب نیست

تصاویر عالی، فالوور های شما را علاقه مند میکند، اما کپشن های خوب مخاطب را جذب میکند. اگر بعد ازپست کردن یک عکس، فالوور ها را از دست میدهید، ممکن است بخاطر کپشنی که نوشتید باشد. در پست بعدی خود، برخی از موارد زیر را در نظر بگیرید:

توضیحات عکس (اتفاقی که در عکس افتاده، افرادی که در عکس حضور دارند، اهمیت عکس چیست)

داستانی بگویید (شما چگونه با این عکس ارتباط دارید، آیا در زمان یک مبارزه گرفته شده، آیا شما آن را دوست دارید، آیا این یک عنصر اصلی در تجارت شما است؟) سوالی بپرسید (مخاطب خود را سرگرم کنید!) درخواست انجام کاری کنید (به مخاطبتان بگویید کامنت بگذارند، لایک کنند، دوستشان را تگ کنند یا روی لینک موجود در بیوگرافی بزنند)

این ترفند های ساده باعث می‌شود مخاطب احساس کند که شما مستقیماً با آنها صحبت میکنید و از ارتباط با محتوای شما لذت میبرند. اگر با آنچه که به اشتراک میگذارید خو گرفتند، بهتر است باور کنید که همچنان برمیگردند. اگر تصاویر بدون کپشن پست کنید، به احتمال زیاد در آخر حوصله آنها سر میرود و آنفالو میکنند. 

  6. از هشتگ ها به درستی استفاده نمیکنید

اگر اصلا از هشتگ ها استفاده نمیکنید، اشتباه بزرگی میکنید. اگر از هشتگ استفاده میکنید ولی درباره آن‌ها نمیدانید، یا تشخیص نمیدهید که آیا نتیجه ای از آن‌ها میگیرید، شما جزو اکثریت افراد در اینستاگرام هستید. هشتگ ها برای هر استراتژی خوب اینستاگرام ضروری هستند چون روزانه محتوای شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار میدهند. اگراز آن استفاده نمیکنید، لزوماً فالوور از دست نمیدهید اما قطعاً فالوور جدید هم به دست نخواهید آورد. 

  7. فعال نیستید

فقط با عضویت در اینستاگرام و پست چند عکس در پیج اینستاگرامتان ، نباید انتظار داشته باشید هر روزه فالوور های شما به طور مداوم افزایش یابد..متاسفانه برای مشاهده رشد صعودی و حفظ فالوور های کنونی، سطح معینی از تلاش و فعالیت وجود دارد که باید انجام شود. این تلاش با ارتباط روزانه با مخاطبین یا فالوور های فعال شما صورت میگیرد. توصیه میکنم هر روز زمانی را در نظر بگیرید تا عکس های افرادی که فکر میکنید ممکن است به محتوای پیج شما علاقه مند باشند را لایک کنید و کامنت بگذارید (اینطور باعث جذب افراد جدید بیشتری میشوید) یا من همچین اگر جای شما باشم زمان میگذارم تا همه کامنت هایی که فالوور ها زیر پست ها گذاشته اند را پاسخ دهم، یا عکس های افرادی که شما را فالو میکنند را لایک میکنم و کامنت میگذارم. گرفتن فالوور های جدید یک چیز است و نگه داشتن و قدردانی از فالوورهای فعلی چیز دیگری است. برای رسیدن به بهترین نتایج حتما هر دو را انجام دهید.

  8. ارزش، سرگرمی یا آموزش ارائه نمیدهید

اگر می خواهید رشد کنید و مخاطبانی که دارید را راضی نگه دارید، باید مشکلاتی را برای آنها حل کنید. آیا آنها به دنبال یاد گرفتن بافتن هستند؟ -چند نکته یا ویدئوی آموزشی برای آنها ارائه دهید..

آیا به دنبال خندیدن یا موضوعات خنده دار هستند تا با دوستانشان به اشتراک بگذارند؟ ایده های عالی و امروزی با کپشن های خنده دار به آنها ارائه دهید. اگر خلأ آنها را پر کنید، ماندگار میشوند، کسل کننده و بی نمک باشید، آنفالو خواهند کرد. 

  9. بیش از حد تبلیغ فروش میکنید

اگر دائماً محصولاتتان را بدون ارائه مرغوبیتی تبلیغ میکنید، مخاطب به سرعت خسته میشود. تبلیغ محصولات و خدمات شما هیچ مشکلی ندارد، دقیقا به همین دلیل است که ما در حال ایجاد مخاطب در اینستاگرام هستیم! اما تفاوتی بین فروش عادی وتبلیغ و فروش بیش از حد وجود دارد. اگر در هر کپشن مینویسید: “این ژاکت را به قیمت 29.99 دلار بخرید. فقط روی لینک موجود در بیوگرافی بزنید” شما فقط به فکر فروش هستید. 

در عوض چیزی شبیه به این را امتحان کنید:

این یکی از ژاکت های مورد علاقه ما برای استفاده روزانه است. برای زمستان به انداره کافی گرم است و فاصله بافت آن برای تابستان هم مناسب است چون اجازه عبور هوا را میدهد. به راحتی آن را میتوانید برای دوچرخه سواری تا ساحل استفاده کنید، سپس تا غروب خورشید آن را دور کمرتان ببندید. اگر لباس های گشاد دوست دارید، پیشنهاد میکنیم سایز بزرگ تر از حد معمول خود را سفارش دهید. برای یافتن لباس مناسب خود، روی لینک در بیوگرافی بزنید یا اگر سوالی دارید دایرکت پیام دهید! 

تفاوت را میبینید؟ در کپشن دوم ارزش را در قالب آموزش ارائه میدهید. درباره محصولتان به مخاطب آموزش هم میدهید؛ برای چه کسی مناسب است، چطور مناسب است؟ توصیه هایی برای استفاده و غیره. اگر هریک از  گفته های شما مناسب مخاطب باشد، آن وقت قدم بعدی را برمی‌دارند و از لینک بیوگرافی شما بازدید میکنند. اگر سعی کنید آن را تحمیل کنید، کپشن شما فقط بیش از حد فروش را القا کند، فروش محصولتان بسیار سخت تر میشود و در نهایت فالوور ها آنفالو میکنند. 

   10. قربانی پاکسازی اینستاگرام هستید

تا به حال درباره پاکسازی اینستاگرام شنیده اید؟ مهمترین واقعه این اتفاق در سال 2014 (پاکسازی بزرگ اینستاگرام) بود که اینستاگرام علیه افرادی که فالوور های فیک خریده بودند یا از خدمات ربات برای افزایش فالوور استفاده کرده بودند، اقداماتی انجام داد. عملاً میلیون ها کاربر را حذف کردند که در نتیجه باعث آبروریزی اکانت های محبوب و معروف و سلبریتی ها شد. Justin Bieber 5.3 میلیون فالور را یک شبه از دست داد،Akon  4.2 میلیون نفر را از دست داد و یک پیج اینستاگرام پر طرفدار ناخن بیش از 23000 فالور را از دست داد. درحالی که از آن زمان تا کنون پاکسازی به این بزرگی انجام نشده است، فکر میکنم اینستاگرام هنوز هم اقدامات مشابه را انجام میدهد به خصوص از آنجا که با برنامه های واسطه تأیید نشده (Third party apps نرم افزارهای مشابه که توسط یک شرکت متفاوت یا یک فردی غیراز شرکت سازنده اصلی ایجاد شده باشد) برخورد میکند. بنابراین اگر شاهد ریزش چشمگیر فالوورها هستید، ممکن است نتیجه یک پاکسازی باشد. برای جلوگیری از این موضوع، به هیچ عنوان فالوور بی کیفیت نخرید و از خدماتی که ادعا میکند ۱۰ هزار فالوور در مدت یک شب به دست خواهید آورد، استفاده نکنید. همچنین از هشتگ های پر مصرف استفاده نکنید چون اسپمرها (ربات ها و افرادی با پیج های فیک که فعالیت غیرطبیعی در اینستاگرام دارند، مثل گذاشتن کامنت، لایک و فالو کردن فراوان ) میتوانند آنها را هدف قرار دهند و از طریق آن شما را فالو کنند که ممکن است فالوور های شما افزایش یابد اما شما را مستعد پاکسازی می کند.

هوف!! این یکی خیلی طولانی بود، اما لازم بود. هرکدام از این ها می تواند تأثیر زیادی در رشد پیج اینستاگرامتان بگذارد و یا باعث از دست دادن فالوور شود. بنابراین همانطور که در ابتدا گفتم، به من گوش کنید، پیشنهاد های من را در نظر بگیرید و روی پیج اینستاگرامتان اجرا کنید. اگر آن ها را ادامه دهید (به خاطر داشته باشید، ثبات و سازگاری مهم است) از دست دادن فالوور های اینستاگرام به زودی تبدیل به خاطره‌ای قدیمی میشود.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس