IGTV

IGTV  برای كار

ثابت شده است که اینستاگرام یک بستر بسیار مفید برای کسب و کارها است تا بتوانند خود را به بازار عرضه کنند و برند (نام تجاري) خود را با افزايش فالوورها (دنبال کنندگان) و لايك‌ها ( پسندها) تقویت کنند. IGTV یکی دیگر از امكانات محبوب این پلتفرم محبوب است.

قبل از اجرای IGTV در اینستاگرام، ویدئوها برای استوری و پست‌های فید محدودیت زمانی داشتند، براي اولي 15 ثانيه و دومي يك دقيقه؛ بارگذاری فیلم‌هاي طولانی بدون تكه تكه كردن آنها به فیلم‌هاي كوتاه تر به طور فزاينده اي دشوارتر مي‌شد. با استفاده از IGTV مي‌توان فیلم هایی با مدت زمان ده دقیقه بارگذاری کرد، در حالی که حساب‌هاي (پیج) رسمی با تعداد قابل توجهی از فالوورهای اینستاگرام که دارای تیک آبی هستند مي‌توانند فیلم هایی با طول حداکثر یک ساعت ارسال کنند. این امكان به شما کمک مي‌کند تا با فالوورهای اینستاگرام خود بهتر ارتباط برقرار کرده و شاهد رشد تعداد لایک‌های اینستاگرام خود باشید.

IGTV فیلم‌های عمودی و افقی را پخش می‌کند

تمرکز IGTV روی فیلم‌های عمودی و افقی است. فیلم‌هاي عمودی برای افزايش صميمت و نزدیک شدن به مخاطبان بسیار عالي هستند، در حالی که فیلم‌هاي افقی مناسب صحنه‌هاي با تحرک بالا مثل رقص و ورزش هستند.

سه دسته ویدیویی IGTV

For You : در این قسمت ویدئوهایی نمایش داده می‌شود که بر اساس الگوريتم اينستاگرام، كساني كه فالو كرده‌ايد و يادگيري ماشيني اينستاگرام، مورد علاقه شما تشخيص داده مي‌شوند.

 Following : شامل مجموعه اي است از ویدئوهاي کسانی که آنها را فالو می‌کنید، بنابراين هر چه فالوورهای IGTV بیشتری دریافت کنید، فالوورهای اینستاگرام بیشتری نیز خواهید داشت.

The popular category: ویدئوهای معروف و پرطرفدار را به شما نشان مي‌دهد.

چرا IGTV برای تجارت شما مهم است؟

ویدئو راه موفقيت است

اکثر فعالیت‌هاي آنلاین شامل تماشای فیلم است و تعداد افرادي كه  از طریق تلفن‌هاي همراه خود فیلم تماشا مي‌کنند به طور فزاینده ای در حال افزايش است. طبق پیش بینی سیسکو، تا سال 2021، 78٪ از ترافیک مصرف شده از طريق داده‌هاي تلفن همراه، مربوط به فیلم‌ها است.

فیلم‌ها مي‌توانند به شما کمک کنند با مخاطبان ارتباط برقرار كنيد،‌ كاري كه يك تصوير معمولي یا نوشتن از آن عاجز است. همچنين توانایی شما را برای جذب فالوورهای واقعی اینستاگرام خود از طریق محتوای منحصر به فردي  که هويت تجاری قدرتمندی از شما ارائه مي‌كند، افزایش مي‌دهد و به شما کمک مي‌کند تعداد بیشتری لایک در اینستاگرام کسب کنید. به همین دلیل است که IGTV به عنوان بخشی از  بازاریابی اینستاگرامی شما ارزش سرمایه گذاری دارد تا بتوانید رشد کسب و کار را به حداکثر برسانید.

نيازي به تجهیزات گران قیمت نیست

ایده فیلمبرداری یک فیلم با کیفیت بالا به دلیل هزینه بالاي فیلمبرداری، صدا، تدوین و نورپردازی ممكن است برای شما دلهره آور باشد، اما خبر خوب این است که برای فیلم‌هاي IGTV  به هیچ یک از آنها نیازی ندارید. كيفيت فيلم برداري دوربين گوشي همراه شما كافي است. قالب عمودی پلت فرم برای فيلمبرداري با گوشي همراه مناسب است. البته، اگر مي‌خواهید از تجهیزات فیلمبرداری گران قیمت‌تری استفاده کنید، مي‌توانید این کار را نیز انجام دهید!

همچنان یک ویژگی جدید است

IGTV  هنوز امكان جدیدی در اینستاگرام است، به این معنی که حساب‌هاي نسبتاً کمتری از آن استفاده مي‌کنند، این براي شما فرصتي است تا از این پلتفرم استفاده کنید، رشد را تجربه کنید، از آن برای کسب لایک و فالوورها بيشتر در اينستاگرام استفاده كنيد. چيزهاي مفيد را ياد بگيريد و از رقبای خود جلو بزنيد.

ساده است

این واقعیت که برای ارسال فیلم به IGTV به تجهیزات فیلمبرداری آنچناني نیازی ندارید، آن را به پلتفرمی تبدیل مي‌کند که مزایا و زمینه‌هاي بی‌شماری را برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر اینستاگرام از طریق یک بستر ساده و آسان فراهم مي‌کند.

اینستاگرام  به شما پاداش مي‌دهد

درست مثل فیس بوک كه در ابتداي راه اندازی صفحات تجاری دسترسی صد در صد ارگانیک را به کاربران ارائه كرد و یا دسترسی بیشتر را براي کسانی که از فیس بوک لایو در آغاز راه اندازی آن استفاده مي‌کردند، فراهم كرد، اينستاگرام نیز مزايايي را براي كاربران IGTV  در نظر گرفته است. با استفاده از IGTV، امكان بسيار محبوب درج لينك (پيوند) در استوري كه برای حساب‌هایی با بیش از 10 هزار فالوور اینستاگرام در دسترس است، برای هر کسی که بخواهد ویدیوهای خود را حتی با کمتر از 10 هزار فالوور اینستاگرام تبلیغ کند فراهم است. همچنین امكان درج پیوند در توضیحات ویدئو وجود دارد که براي شما كه دنبال رشد اقتصادی در کسب و کار خود هستيد یک مزيت بزرگ است.

چگونه مي‌توان از IGTV برای تجارت خود بیشترین بهره را برد؟

استراتژی بچينيد و تحقیق کنید

بدون داشتن برنامه براي نوع محتوایی که مي‌خواهید ارسال کنید و نحوه ارائه هويت برندتان،‌ شروع به استفاده ازIGTV  نكنيد. برای آن خوب برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید فواید واقعی آن را تجربه کنید. تلاش کنید تا هرچه مي‌توانید در مورد آن تحقیق کنید، از جمله نحوه استفاده رقبايتان از آن. با هموار كردن راه و زمينه چيني اطمينان حاصل  مي‌کنید که قبل از شروع به کار ایده بهتری خواهید داشت.

با فیلم‌های قبلی خود فالوورها جدید اینستاگرام را جذب کنید

هنگامی که شما یک ویدیو یا تصویر را به خبرمایه خود مي‌فرستید، تاریخ انقضا دارد زیرا با ارسال مطالب بیشتر به خبرمایه، احتمال مشاهده عکس / فیلم قدیمی تقریباً صفر است. حتی در استوري اينستاگرام هم محتوای شما فقط 24 ساعت باقی مي‌ماند و اگرچه مي‌توانید آن را هايلايت کرده و در نمایه (پیج) خود نگه دارید، همانند پست کردن يك مطلب جدید نیست. با استفاده از IGTV مي‌توانید فیلم‌هایی را که در گذشته به اشتراک گذاشته اید به اشتراک بگذارید و بینندگان مي‌توانند فیلم‌هاي قبلا بارگذاری شده از طریق این ابزار را مشاهده کنند. به این ترتیب مي‌توانید از طریق IGTV به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید، لايك بیشتری براي فيلم‌هاي خود کسب کنید و شاهد افزایش تعداد فالوورهای واقعی اینستاگرام خود كه جلب محتوای شما مي‌شوند، باشيد.

از طریق فیلم‌هاي منحصر به فرد IGTV گروه هدف خود را جذب کنید

با وجود اين همه محتوای آنلاین، اگر مي‌خواهید مورد توجه قرار بگیرید باید منحصر به فرد باشید و IGTV راهی عالی برای انجام این کار است. با استفاده از IGTV، مي‌توان محتوای دقیق‌تري را در مقایسه با آنچه رقبای شما به اشتراک مي‌گذارند، به اشتراک گذاشت. همچنین برای شما مهم است که با ارسال محتوای منحصر به فرد و معتبر به IGTV خود، متمايز و برجسته شوید.

با استفاده از IGTV، مي‌توانید بینندگان خود را به سفری متفاوت ببريد، تصاویر پشت صحنه از رویدادهای خود، راهنمای گام به گام نحوه استفاده از محصولات / خدمات خود و یا حتی جزئیات فرآيند توليد محصولات يا ارائه خدمات برند خود از آغاز تا پايان را به اشتراك بگذاريد. شما همچنین مي‌توانید قبل از رویدادها بازاریابی کرده و  هیجان و هیاهو در اطراف رویداد کنید، که مي‌تواند باعث شود افراد بیشتری در این رویداد حاضر شوند. به یاد داشته باشید که برای محتوای IGTV خود يك “دعوت به عمل” واضح داشته باشید تا بتوانید بینندگان خود را وادار كنيد پس از مشاهده فیلم‌هاي IGTV شما قدمي كه مي‌خواهيد را بردارند.

محصولات خود را به روشی آموزشی تبلیغ کنید

با تلفیق تبلیغات محصولات خود با محتوای آموزشی، مي‌توانید رشد فروش و نرخ تبدیل کسب و کار خود را تجربه کنید. ويدئوهاي آموزشي یک روش عالی برای نمایش مزايا/ويژگي‌هاي بی شمار محصولات شما هستند. اگر محصولات شما اغلب تغییر مي‌کنند، به روزرسانی آموزش‌ها از طریق فیلم‌هاي IGTV مي‌تواند هم  به ایجاد اعتماد در بین فالوورها فعلي شما کمک کند  و هم  فالوورهاي جديدي را به آنها اضافه كند.

از طریق برنامه ريزي رابطه ايجاد كنيد

با استفاده از IGTV مي‌توانید براساس يك برنامه (مثلاً هفته ای یکبار) محتوای خود را به بینندگان نشان دهید، که برای حفظ تعامل بینندگان و كسب لایک بیشتر در اینستاگرام بسیار مهم است. داشتن برنامه در ارائه محتوا باعث ثبات پست گذاري مي‌شود و مي‌تواند به شما در ایجاد رابطه با فالوورهای اینستاگرام کمک کند. با ارسال منظم و برنامه‌ریزی شده محتوا، فالوورهای شما فرصتی برای دیدن و شنیدن شما، و تعامل با محتوای شما پیدا مي‌کنند و در نهایت، این به تقویت روابط آنها با برند شما کمک مي‌کند. ممکن است پست‌گذاري روزانه خسته‌كننده باشد زیرا آماده‌سازی محتوا برای ارسال نيازمند كار است، اما یک برنامه هفتگی فرصت کافی برای تهيه محتوا برای مخاطبان هدف را در اختيار شما مي‌گذارد. 

به سوالات مشتری پاسخ دهید

در کسب و کار، احتمالاً بارها و بارها سوالات تكراري از شما پرسیده مي‌شود، بنابراین بهتر است پاسخ به این سوالات را در قالب یک ویدیوی IGTV آماده داشته باشيد. شما مي‌توانید سوالات مطرح شده توسط فالوورهاي خود را با برچسب سوال جمع‌آوری کنید و سوالات متداول را یادداشت کنید. وقتی به سوالات مشتریان پاسخ مي‌دهید، اعتماد و اعتماد آنها را به تجارت خود با نشان دادن اینکه برای آنها ارزش زیادی قائليد و قدردان تعامل آنها با تجارت خود هستيد، کسب خواهید کرد. این امر همچنین به تقویت روابط شما با فالوورها اینستاگرام کمک مي‌کند. در پایان ویدئوی خود، حتی مي‌توانید از بینندگان بخواهید که در قسمت نظرات (كامنت) سوالات بعدی خود را بپرسند تا پاسخ بدهيد و در نتیجه، نرخ تعامل را ویدیوهایتان افزایش دهيد. از آنجا که فيلم‌هاي IGTV تاریخ انقضا ندارد، فالوورهای اینستاگرام شما همیشه مي‌توانند آنها را در یک زمان مناسب مشاهده کنند.

ویدیوهایی را با تعريف‌ها و تأييدهاي مشتری بارگذاری کنید

IGTV مي‌تواند برای بارگذاری توصیفات محصولات شما توسط مشتریان راضی و کمک به جلب اعتماد مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار بگيرد. احتمال اینکه کاربران به مشتری فعلی شما اعتماد کنند بسیار بیشتر از احتمال اعتماد آنها به پیام بازاریابی شما است. بنابراین، بارگذاری تأييد مشتري‌ها یک روش عالی برای رشد فروش کسب و کار است كه در عين حال برای شما تعداد بیشتری لایک را نيز در پي دارد.

کارایی را اندازه گیری کنید و خود را  تطبيق دهيد

IGTV تازگي به اینستاگرام اضافه شده و چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد آن باقی مانده است و تنها راه يادگيري آن تجربه كردن آن است. موفقیت‌ها و شکست‌ها را ارزیابی كنيد و استراتژی خود را برای بهینه سازی محتوای IGTV، متناسب با آن تغيير دهيد.

مشخصات فیلم برای IGTV

  • فرمت ویدئو MP4 حداقل یک دقیقه.
  • 650 مگابایت برای فیلم‌هاي زیر ده دقیقه و 3.6 گیگابایت برای فیلم‌هاي یک ساعته.
  • جهت عمودی (نسبت ابعاد 9:16) یا جهت افقی (نسبت ابعاد 16: 9).

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

تماس